Page 6 - قراردادهای همسان خدمات مشاوره سازمان برنامه
P. 6

‫سخن سردبیر و مدیر مسؤول‬
‫همچنان که در تدوین مجموعه نشریات قانوننامه تلاش داشتهام قوانین و‬
‫مقررات مرتبط با ملاملات عمومی را به صورت منظم و فصلی یکبار یافته‬
‫و منتشر نمایم‪ ،‬ملتقدم در خصوص مهمترین سند ارجاع کار که همانا‬
‫نمونه قراردادی است که باید به امضاء طرفین برسد و بیانگر ریسکها و‬
‫به تبع آن تلهدات هر طرف میباشد؛ باید شناختی مناسب داشت مذا‬
‫باید از انواع قراردادهای همسان و مازماماتباع در حقوق عمومی اطلاع‬
‫داشته باشیم تا این سند مهم را به درستی و متناسب با نوع پروژه در‬
‫فرایند ارجاع کار (مناقصه‪ ،‬ترک تشریفات‪ ،‬عدم امزام و ‪ )...‬انتخاب کنیم‪.‬‬
‫چه اگر این کار به درستی انجام نشود میتواند تبلات سنگین مامی و‬
‫زمانی در اجرای پروژهها برای دستگاههای اجرایی و کشور ایجاد نماید‪.‬‬
‫همچنین اگر چه شاید در این دنیا [به علت دانش کم و سیستم‬
‫بوروکراتیک طومانی قضایی] مورد مؤاخذه دستگاههای نظارتی‪ ،‬کنترمی‬
‫یا حقوقی‪-‬کیفری قرار نگیریم اما به قطع یقین در عامم بلد باید‬

                   ‫پاسخگوی اسراف و تبذیر و بیمباماتی خود باشیم‪.‬‬
‫مذا مازم است اوم ًا با انواع موجود قراردادهای دارای تیپ آشنا شویم و ثانیاً‬

                                  ‫نحوه بهکارگیری آنها را بیاموزیم‪.‬‬
‫در خصوص انواع خدمات مشاوره مهندسی قراردادهایی توسط سازمان برنامه‬

     ‫و بودجه تنشیم شدهاند که در این مجلد به آنها خواهیم پرداخت‪.‬‬
‫این مجلد قبلاً در بخش دوم کتاب قوانین و مقررات خرید خدمات مشاوره‬
‫در فروردین ‪ 24‬منتشر شده بود که با انتشار بخش اول آن [امبته با‬
‫بهروزرسانی قوانین و مقررات] به عنوان شماره ‪ 1‬فصلنامه قانوننامه در‬
‫تابستان ‪ 21‬به شکل زیر و مجزا از آن منتشر میگردد‪ .‬امید است‬
‫دوستانی که دارای اطلاعات بیشتری در خصوص بکارگیری انواع‬

      ‫قراردادها در پروژهها هستند ما را از یاری خود بینصیب نگذارند‪.‬‬
‫در شمارههای آتی در خصوص مقامات و مطامب مرتبط با قراردادهای‬

                    ‫همسان به جمع آوری و انتشار اقدام خواهد شد‪.‬‬

‫علی قره داغلی‪ -‬آذر ماه ‪9988‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11