Page 265 - قراردادهای همسان پیمانکاری سازمان برنامه
P. 265

‫‪ .2-7‬قراردادهای همسان ‪ EP‬صنعتی‬

‫‪-2-8-52‬هزینه مسافرت و نقل و انتقال کارکنان پیمانکار‪ ،‬در اجرای کارهای‬
                                                        ‫موضوع پیمان‪.‬‬

                                                   ‫‪-3-8-52‬حذف میشود‪.‬‬
                                                   ‫‪-2-8-52‬حذف میشود‪.‬‬
                                                   ‫‪-5-8-52‬حذف میشود‪.‬‬
                        ‫‪-7-8-52‬هزینه تهیه انواع ضمانتنامهها و بیمهنامهها‪.‬‬
‫‪-6-8-52‬هزینه انواع مالیاتها و سایر عوارض قانونی‪ ،‬متعلق به پیمانکار‪ ،‬و مرتبط‬

                                                             ‫با پیمان‪.‬‬
    ‫‪-8-8-52‬سایر هزینههایی که طبق شرایط خصوصی‪ .‬به عهده پیمانکار است‪.‬‬

                                           ‫ماده ‪ -70‬پرداختهای موقت‬
‫‪-1-53‬پرداختهای به پیمانکار‪ ،‬موضوع ماده ‪ 2‬موافقتنامه‪ ،‬بر اساس «جدول‬
‫تفکیک مبلغ پیمان برای بخشهای مختلف کار»‪ ،‬موضوع پیوست ‪ 1‬و یا بر‬
‫حسب مورد‪ ،‬بر اساس فهرست مقادیر و بهای درج شده در پیوست ‪ 2‬و با‬
‫توجه به میزان کار واقعی انجام شده‪ ،‬به روش درج شده در بند ‪ 1-5‬پیوست‬

                                                   ‫‪ ،5‬صورت میگیرد‪.‬‬
‫‪-2-53‬به منظور تقویت بنیه مالی پیمانکار‪ ،‬و برای تأمین امکانات پیش نیاز اجرای‬
‫کار‪ ،‬مبلغی به عنوان پیش پرداخت که میزان آن در پیوست ‪ 5‬مشخص‬
‫میشود‪ ،‬در برابر دریافت ضمانتنامه معتبر و قابل قبول کارفرما‪ ،‬طبق ماده‬

                                       ‫‪ ،11‬به پیمانکار پرداخت میشود‪.‬‬
‫‪-3-53‬در پایان هر ماه و یا مقطع زمانی تعیین شده در بند ‪ 2-5‬پیوست ‪،5‬‬
‫پیمانکار صورتوضعیت کارهای انجام شده تا آن تاریخ را‪ ،‬طبق کاربرگهایی‬
‫که با توافق مشاور کارفرما تنظیم میشود‪ ،‬تهیه و به مشاور کارفرما تسلیم‬
‫میکند‪ .‬به ضمیمه صورتوضعیت‪ ،‬تمام اسناد مثبته مورد نیاز‪ ،‬طبق مفاد‬
‫پیمان تحویل میشود‪ .‬پیمانکار‪ ،‬قیمت مصالح و تجهیزات حمل شده به محل‬
‫کارگاه را‪ ،‬با ارائه اسناد مثبته حمل و بیمه حمل‪ ،‬و در صورت بدون عیب بودن‬
‫آنها‪ ،‬و مدارک دال بر انتقال مالکیت آنها به کارفرما و عدم وجود مدعی برای‬

         ‫آنها و پوشش بیمهای برای آنها‪ ،‬در صورتوضعیتها درج میکند‪.‬‬
‫‪-2-53‬مشاور کارفرما‪ ،‬صورتوضعیت دریافت شده را حداکثر ظرف ده روز‪ ،‬بررسی‬
‫و در صورت وجود اشکال در آن‪ ،‬با تعیین دلایل و موارد اشکال‪ ،‬آن را برای‬
‫اصلاح به پیمانکار عودت میدهد‪ .‬در صورتی که صورتوضعیت دریافت شده‪،‬‬
‫که باید ظرف مهلت تعیین شده بررسی شود‪ ،‬از طرف مشاور کارفرما قابل‬
‫قبول تشخیص داده شود‪ ،‬برای کارفرما ارسال میگردد و مراتب از سوی مشاور‬
‫کارفرما به پیمانکار اطلاع داده میشود‪ .‬کارفرما‪ ،‬ظرف مهلت بیست روز از‬
‫تاریخ دریافت صورتوضعیت‪ ،‬مبلغ صورتوضعیت را به پیمانکار پرداخت‬
‫میکند‪ .‬هر گاه به هر دلیل‪ ،‬بررسی و تأیید کارفرما برای پرداخت بیش از ‪2.‬‬
‫روز به طول انجامد‪ ،‬کارفرما موافقت میکند که بنا به درخواست پیمانکار‪،‬‬
‫هفتاد درصد مبلغ صورتوضعیت تأیید شده مشاور کارفرما را پس از کسر‬

               ‫کسور مربوط‪ ،‬بهطور علیالحساب به پیمانکار پرداخت نماید‪.‬‬
‫کارفرما‪ ،‬میتواند به منظور جلوگیری از ضرر و زیان وارده به خود و با توجه به‬
‫انجام آزمایشها و بازرسیهای بعدی و یا کسب اطلاعات و شواهد جدید در‬

                                      ‫‪275‬‬
   260   261   262   263   264   265   266   267   268   269   270