• ماده 6

– در مناقصه‌های خرید ماشین‌آلات و تجهیزات چنان‌چه دستگاه اجرایی تشخیص دهد که علاوه بر قیمت‌های پیشنهادی مسائل فنی (نظیر مطابقت مشخصات فنی پیشنهادی با نیازمندی‌های و یا مسائل بهره‌برداری و نگاهداری و یا سایر عوامل) حایز اهمیت می‌باشد لازم است قبل از افتتاح پاکت‌های حاوی قیمت مقدمتاً مشخصات فنی پیشنهادی مورد بررسی کمیسیون فنی خاصی که اعضای آن از طرف دستگاه اجرایی تعیین می‌شود قرارگیرد. کمیسیون فنی  فوق باید در مهلت تعیین شده توسط کمیسیون مناقصه پیشنهادهایی را که از نظر فنی مردود است مشخص و پیشنهادهای قابل قبول را به ترتیب اولویت تعیین و مراتب را به کمیسیون مناقصه کتباً گزارش نمایند. در اجرای این منظور باید در شرایط مناقصه پیش‌بینی گردد که‌ هر پیشنهاددهنده قیمت پیشنهادی خود را در پاکت جداگانه‌ای تسلیم نماید. در روز مناقصه این پاکت‌ها باز نخواهد شد و باید پشت آن‌ها به امضای اعضای کمیسیون و نمایندگان پیشنهاد دهندگان حاضر در جلسه رسیده و تماماً در یک پاکت بزرگ گذاشته شده و پس از لاک و مهر و امضای پشت آن توسط کلیه اعضای کمیسیون و حاضران در جلسه تحویل ذی‌حساب گردد. در صورت‌جلسه کمیسیون مناقصه باید تاریخ جلسه افتتاح پاکت‌های حاوی قیمت تعیین گردد در تاریخ تعیین شده مجدداً کمیسیون مناقصه با حضور نمایندگان پیشنهاد دهندگان داوطلب تشکیل و پس از قرائت گزارش کمیسیون فنی نسبت به افتتاح پاکت بزرگ مذکور اقدام و پاکت‌های حاوی قیمت مربوط به پیشنهادات مردود به صاحبان آن‌ها مسترد و بقیه افتتاح گردد.  در صورتیکه برنده حداقل از نظر فنی هم اولویت داشته باشد حایز حداقل برنده شناخته می‌شود و در غیر اینصورت باید کمیسیون مراتب را طی گزارشی جهت اخذ تصمیم نهایی به هیأتی مرکب از معاون و ذی‌حساب وزارتخانه یا مؤسسه حسب مورد و یکنفر به انتخاب وزیر در مورد وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی و در مورد شرکت‌های دولتی مدیرعامل و دو نفر به انتخاب مجمع عمومی‌ احاله کند. نظر این هیأت با اکثریت آراء قطعی خواهد بود.

تبصره 1- در مورد معاملات مربوط به نیروهای سه گانه بجای معاون وزارت جنگ فرمانده نیروی مربوط در هیأت موضوع این ماده شرکت می‌کند.

تبصره 2- در مورد مناقصه‌های راجع به طرح‌های عمرانی خاص ناحیه‌ای که طبق ماده 15 قانون برنامه و بودجه کشور از طرف سازمان برنامه و بودجه به این عنوان شناخته شده‌اند هیأت مذکور در این ماده عبارتند از استاندار یا فرماندار کل، مسؤول دستگاه اجرایی مربوط در محل و ذی‌حساب طرح‌های خاص ناحیه ای.

تبصره 3– در مورد مناقصه‌های راجع به طرح‌های عمرانی غیرناحیه‌ای استان‌ها و فرمانداری‌های کل هیأت مذکور در این ماده با موافقت وزیر مربوط عبارتند از استاندار یا فرماندار کل، مسؤول دستگاه اجرایی مربوط در محل و ذی‌حساب طرح‌های عمرانی محل.

[ucaddon_uc_white_icon_button text=”متن کامل آیین‌نامه تعیین برنده مناقصه” icon=”fa fa-book” link=”https://oqod.ir/regulations/%d8%a2%db%8c%db%8c%d9%86%e2%80%8c%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%aa%d8%b9%db%8c%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af%d9%87-%d9%85%d9%86%d8%a7%d9%82%d8%b5%d9%87/” button_color=”#92abfc” uc_init_settings=”” uc_fonts_data=”JTdCJTdE”]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *