-
ماده5
ـ مستندسازی جلسات مناقصه
الف ـ در تمام جلسات مناقصه، باید اطلاعات زیر ثبت و مستند شوند:
- نام و عنوان مناقصهگزار.
- تاریخ و محل تشکیل جلسه.
- موضوع مناقصه.
- فهرست مناقصهگران، حسب مورد.
- اسامی و سمت اعضای کمیسیون مناقصه.
- اسامی حاضران در جلسه.
- مفاد تصمیمها.
- توضیحات و پاسخ به پرسشهای مناقصهگران در جلسات مربوط به توضیح و تشریح اسناد.
ب ـ جلساتی که در فرایند برگزاری مناقصه، حسب مورد تشکیل میشوند عبارتند از:
- جلسه پیش از فراخوان.
- جلسه گشایش استعلامهای ارزیابی کیفی مناقصهگران.
- جلسه پایانی ارزیابی کیفی مناقصهگران.
- جلسه گشایش پیشنهادها در مناقصات یک مرحلهای.
- جلسه اول گشایش پیشنهادها در مناقصات دو مرحلهای (گشایش پاکتهای فنی ـ بازرگانی).
- جلسه پایانی ارزیابی پیشنهادهای فنی ـ بازرگانی در مناقصات دو مرحلهای.
- جلسه دوم گشایش پیشنهادها در مناقصات دو مرحلهای (گشایش پیشنهادهای مالی).
- جلسه توضیح و تشریح اسناد (موضوع ماده «17» قانون).
پ ـ صورتجلسات باید در داخل جلسات تهیه شوند و اعضای حاضر کمیسیون مناقصه (یا نمایندگان آنها) و اعضای حاضر کمیته فنی ـ بازرگانی ملزم به امضای صورتجلسات هستند. هر یک از اشخاص یادشده میتوانند نظر مخالف خود را ضمن امضای صورتجلسه قید کنند.
ت ـ ترتیب تهیه صورتجلسه به شرح زیر میباشد:
- ثبت اطلاعات مربوط به جزءهای (1) تا (5) بند « ب».
- ثبت اسامی حاضران در جلسه و امضای آنها.
- ثبت خلاصه مذاکرات در جلسات توضیح و تشریح اسناد.
- ثبت تصمیمهای جلسه.
- امضای اعضای ارکان مناقصه حسب مورد.
تبصره ـ در صورتی که در جلسات مناقصه، هر یک از اعضای اصلی (رئیس دستگاه مناقصهگزار، ذیحساب یا بالاترین مقام مالی دستگاه مناقصهگزار و مسئول فنی دستگاه مناقصهگزار)، نماینده تامالاختیار خود را به صورت مکتوب برای شرکت در جلسات معرفی کنند، نام آنان در صورتجلسه ثبت میشود و در حکم امضای اعضای کمیسیون میباشد.
[ucaddon_uc_white_icon_button text=”متن کامل آییننامه اجرایی نظام مستندسازی و اطلاعرسانی مناقصات” icon=”fa fa-book” link=”https://oqod.ir/regulations/executive-regulations-of-the-tender-documentation-and-information-system/” button_color=”#b108b4″ uc_init_settings=”” uc_fonts_data=”JTdCJTdE”]