• ماده 4

– سرمایه‌گذار به اختیار خود، ترکیبی از تضامین زیر را در چهارچوب این آیین‌نامه ارایه می‌کند:

  1. ضمانت‌نامه بانکی و یا ضمانت‌نامه‌های صادره از سوی مؤسسات اعتباری غیربانکی دارای مجوز فعالیت از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران.
  2.  اصل فیش واریزی به حساب سپرده بانکی مجاز دستگاه سرمایه‌پذیر با رعایت قوانین و مقررات ذی‌ربط.
  3.  ضمانت‌نامه‌های بیمه‌ای صادره توسط مؤسسات بیمه‌گر دارای مجوز لازم از سوی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای فعالیت و صدور ضمانت‌نامه.
  4.  سفته با امضای صاحبان امضای مجاز (همراه با مهر برای اشخاص حقوقی) معادل هشتاد درصد (80%) ارزش اسمی آن.
  5.  گواهی خالص مطالبات تأیید شده قرارداد‌ها در هر مرحله از سوی دستگاه‌های اجرایی و ذی‌حسابان مربوط، برای همان دستگاه اجرایی یا سایر دستگاه‌های اجرایی تابع دستگاه مرکزی متبوع (مطابق کاربرگ شماره (5) پیوست این آیین‌نامه).
  6.  اوراق مالی اسلامی.
  7.  وثیقه ملکی معادل هشتاد و پنج درصد (85%) ارزش تعیین‌شده توسط کارشناس رسمی. (مطابق کاربرگ شماره (6) پیوست این آیین‌نامه).
  8.  ضمانت‌نامه‌های صادره توسط صندوق‌های ضمانت دولتی که به موجب قانون تأسیس شده یا می‌شوند و صدور ضمانت‌نامه مورد نظر با اساسنامه آن صندوق مطابقت داشته باشد.
  9. ضمانت‌نامه‌های صادره توسط صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق‌های پژوهش و فن‌آوری غیردولتی در چهارچوب دستورالعمل اجرایی بند (خ) ماده (4) آیین‌نامه تضمین معاملات دولتی.
  10.  واگذاری حق انتفاع پروژه‌های مشارکت عمومی-خصوصی در حال بهره‌برداری با همان دستگاه سرمایه‌پذیر بر اساس ارزش فعلی جریان درآمدی پروژه (مطابق کاربرگ شماره (7) پیوست این آیین‌نامه).
  11. سهام پذیرفته‌شده در بورس به نحوی که ارزش سهام پذیرفته‌شده مذکور در دوره تضمین، مبلغ تضمین را تأمین نماید. (معادل هشتاد و پنج درصد (85%) ارزش روز حداقل ارزش ثبت‌شده در تابلو در سه ماه منتهی به اعلام کتبی سرمایه‌گذار برای ارایه تضمین مورد نظر)

     تبصره – چنان‌چه ارزش ضمانت‌نامه این بند در بررسی سالانه (ارزش روز حداقل ارزش ثبت‌شده در تابلو در سه ماه منتهی به زمان بررسی) به میزان ده درصد (10%) و بیشتر کاهش یابد، سرمایه‌گذار متعهد به تأمین میزان ارزش کاهش‌یافته با رعایت مفاد این آیین‌نامه است. در صورت افزایش به میزان ده درصد (10%) و بیشتر، در این زمان، با تقاضای کتبی سرمایه‌گذار میزان سهام مازاد مسترد می‌گردد.     

  12. توثیق معادل هشتاد درصد (80%) ارزش کارشناسی کالا، تجهیزات و تاسیسات احداث‌شده که امکان بهره‌برداری از آن‌ها به تشخیص سرمایه‌پذیر وجود داشته و مالکیت آن در طول و اتمام قرارداد متعلق به سرمایه‌گذار باشد. (کاربرگ شماره (9) پیوست این آیین‌نامه)

تبصره – حداکثر شصت درصد (60%) از هر یک از تضامین این ماده  قابل ارایه است. مابقی مبلغ تضمین از سایر موارد تأمین شود.

[ucaddon_uc_white_icon_button text=”متن کامل آیین‌نامه تضمین معاملات مشارکت عمومی-خصوصی” icon=”fa fa-book” link=”https://oqod.ir/regulations/%d8%a2%db%8c%db%8c%d9%86%e2%80%8c%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%aa%d8%b6%d9%85%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%b9%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d9%85%d8%b4%d8%a7%d8%b1%da%a9%d8%aa-%d8%b9%d9%85%d9%88%d9%85%db%8c/” button_color=”#72b4f8″ uc_init_settings=”” uc_fonts_data=”JTdCJTdE”]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *