ماده 3
- سازمان ظرف شش ماه پس از ابلاغ این آییننامه، سامانه را به گونهای تهیه، اجرا و بهرهبرداری مینماید که کلیه فرایندهای مرتبط با تضمیننامههای موضوع این آییننامه اعم از ارسال درخواست، صدور، اصلاح، تمدید، مطالبه و پرداخت وجه، ابطال، تأیید و همچنین مبادله الکترونیکی تضمیننامهها را حسب مورد در بر گرفته و پس از بررسی و واپایش (کنترل) ضوابط و مقررات نسبت به تخصیص شناسه یکتای تضمین اقدام نماید. همچنین امکان دریافت اطلاعات پس از صدور کلیه تضامین صادره توسط دستگاههای اجرایی موضوع تبصره (1) ماده (2) این آییننامه را نیز در بر گیرد.
تبصره 1 – صدور تضمیننامه از طریق سامانه مذکور مشمول قانون تجارت الکترونیکی – مصوب 1382 بوده و در حکم صدور برگه تضمیننامه است.
تبصره 2 – پس از راهاندازی و استقرار سامانه، صرفاً تضمیننامههای دارای شناسه یکتا از سامانه، واجد اعتبار بوده و دولت هیچ گونه تعهدی در خصوص تضامین فاقد شناسه از سامانه، بر عهده نخواهد داشت.
تبصره 3 – دستورالعمل اجرایی موضوع این ماده ظرف دو ماه پس از ابلاغ این آییننامه توسط سازمان با هماهنگی بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی تهیه و ابلاغ خواهد شد.