• ماده 3

– در مورد معاملات متوسط مأمور خرید باید از فروشندگان کالا یا انجام‌دهندگان کار مورد احتیاج که عده آن‌ها کمتر از سه نفر نباشد (‌مگر در‌ مواردی که عده فروشندگان یا انجام‌دهندگان کار در محل کمتر باشد) از هر کدام روی برگ جداگانه استعلام بهای کتبی به عمل آورد. به این ترتیب که ‌مأمور خرید نوع کالا یا کار مورد معامله و مقدار و مشخصات آن را به‌طور کامل در برگ استعلام بها‌ تعیین و فروشنده کالا یا انجام‌دهنده کار حداقل بهای آن را با قید مدت اعتبار بهای اعلام شده در آن تصریح و با ذکر کامل نشانی خود و تاریخ امضاء می‌کند، مأمور خرید باید ذیل برگ‌های استعلام بها‌ را ‌با ذکر این‌که استعلام بها‌ به وسیله او به عمل آمده است با قید تاریخ و نام و نام خانوادگی و سمت خود امضاء کند.

تبصره 1- در مواردی که فروشنده یا انجام‌دهنده کار در محل کمتر از سه نفر باشد مأمور خرید مراتب را باید در متن سند هزینه بنویسد و امضاء‌ کند.

تبصره 2- مأمور خرید با توجه به مدتی که فروشندگان کالا یا انجام‌دهندگان کار در برگ استعلام بها‌ برای اعتبار بهای پیشنهاد شده ذکر کرده‌اند ‌طوری باید اقدام کند که به علت انقضای مدت خسارتی متوجه دولت نشود.

ماده 4- مأمور خرید در صورتی که حداقل بهای به دست آمده در استعلام بها‌ را عادله تشخیص دهد با پیشنهاد دهنده حداقل بها‌ معامله را انجام ‌خواهد داد.

ماده 5- در مورد معاملات عمده معامله باید با انتشار آگهی مناقصه (‌مناقصه عمومی) یا ارسال دعوت‌نامه (مناقصه محدود) به تشخیص وزیر انجام شود.

ب- آگهی مناقصه (‌مناقصه عمومی)

[ucaddon_uc_white_icon_button text=”متن کامل آیین‌نامه معاملات دولتی” icon=”fa fa-book” link=”https://oqod.ir/regulations/%d8%a2%db%8c%db%8c%d9%86%e2%80%8c%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d9%85%d8%b9%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d9%88%d9%84%d8%aa%db%8c/” button_color=”#ed9bd5″ uc_init_settings=”” uc_fonts_data=”JTdCJTdE”]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *