• ماده 3

– مسؤولیت‌ها و نقش‌ها

الف- به‌طور کلی، وظایف و مسؤولیت‌های کارفرما در خرید خدمات مشاوره شامل موارد زیر و ارزیابی شکلی مربوط است:

  1. اجرای تمهیدات خرید خدمات مشاوره (موضوع ماده (4))؛
  2. تصمیم‌گیری درباره تجدید یا لغو فرآیند خرید خدمات مشاوره؛
  3. مستندسازی خرید خدمات مشاوره؛
  4. انجام تمام مراحل خرید خدمات مشاوره به روش تک گزینه‌ای؛
  5. انعقاد قرارداد مشاوره؛
  6. بررسی کفایت و تأیید گزارش شناخت؛
  7. امتیازدهی و ارزیابی کیفی مشاوران؛
  8. تهیه فهرست کوتاه و گزارش ارزیابی کیفی؛
  9. تأیید مفاد «درخواست پیشنهاد» (RFP)؛
  10. گشایش پاکت‌های ارزیابی فنی؛
  11. امتیازدهی و ارزیابی فنی پیشنهادها؛
  12. تعیین مشاور منتخب؛
  13. اطلاع‌رسانی خرید خدمات مشاوره.

تبصره- چنان‌چه کارفرما احساس نیاز نماید، برای انجام وظایف می‌تواند به تشخیص خود از کمیته‌ای مرکب از اشخاص حقیقی یا حقوقی مستقل با پرداخت حق‌الزحمه ، استعلام نماید. نظر کمیته یادشده پس از تأیید وی اجرایی خواهدبود.

ب- در صورتی که از خدمات مدیر طرح استفاده شود، کارفرما می‌تواند مسؤولیت‌های اجزای (3)، (7) و (8) بند (الف)  این ماده و اجزای (1) تا (6) بند (الف) ماده (4)  را به مدیر طرح واگذار کند.

پ- مسؤولیت‌های هیأت انتخاب مشاور در فرآیند خرید خدمات مشاوره بجز روش‌های تک گزینه‌ای و مسابقه، شامل موارد زیر و ارزیابی شکلی مربوط است:

  1. گشایش پاکت‌های قیمت؛
  2.  ارزیابی مالی پیشنهاد‌ها برای تعیین مشاور منتخب؛

        تبصره- در روش‌های‌ انتخاب بر مبنای تعرفه و بودجه ثابت، ارزیابی مالی پیشنهاد‌ها فقط شامل کنترل امضاء و مهر مشاور در تمامی اسناد «درخواست پیشنهاد» می‌باشد و قرارداد با مشاوری که بالاترین امتیاز فنی را کسب کرده باشد، بر طبق بخش مالی اسناد «درخواست پیشنهاد» که کارفرما ارائه کرده است، منعقد می‌شود.

  3. تأیید وجود فقط یک متقاضی خدمات مشاوره، (پس از انجام هر یک از فرآیندهای اجزای (4) یا (5) بند (ت) ماده (7) توسط کارفرما و وجود فقط یک متقاضی خدمات مشاوره)؛
  4.  رد پیشنهادهای مالی نامتناسب بر اساس روش اعلام شده کارفرما در «درخواست پیشنهاد».

ت- مسؤولیت‌های معاونت در خرید خدمات مشاوره عبارتند از:

  1. تهیه و ارائه فهرست مشاوران صلاحیت‌دار با ذکر رشته، زمینه تخصصی، پایه صلاحیت و ظرفیت آزاد؛
  2. ابلاغ متن قرارداد همسان؛
  3. ابلاغ فهرست خدمات یا شرح خدمات همسان؛
  4. ابلاغ مبانی تعیین حق‌الزحمه خرید خدمات مشاور؛
  5. نظارت بر ارجاع کار از طریق بانک اطلاعات و پایگاه ملی اطلاع‌رسانی مناقصات
  6. تفسیر و تبیین این آیین‌نامه و تهیه، ابلاغ و نظارت بر دستورالعمل‌ها و راهنمای لازم برای اجرای آن

ث- مسؤولیت‌های انجام مراحل خرید خدمات مشاوره به روش مسابقه، طبق نشریه شماره (240) معاونت تعیین می‌شود.

[ucaddon_uc_white_icon_button text=”متن کامل آیین‌نامه خرید خدمات مشاوره” icon=”fa fa-book” link=”https://oqod.ir/regulations/%d8%a2%db%8c%db%8c%d9%86%e2%80%8c%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d8%ae%d8%af%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d9%85%d8%b4%d8%a7%d9%88%d8%b1%d9%87/” button_color=”#004ca3″ uc_init_settings=”” uc_fonts_data=”JTdCJTdE”]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *