• ماده 21

– ارزیابی فنی پیشنهادها

الف- تفکیک مراحل ارزیابی فنی و مالی پیشنهاد‌ها ضروری است و هر گونه ارزیابی فنی پیشنهادها، تنها پیش از گشودن پاکت‌های قیمت مجاز است. پاکت‌های قیمت باید تا پایان مرحله ارزیابی فنی پیشنهادها، ناگشوده و در جایی مطمئن نگهداری شوند.

ب- در صورت استفاده از روش انتخاب براساس کیفیت و قیمت (QCBS) یا انتخاب براساس کیفیت (QBS)، زمان و مکان تشکیل جلسه گشایش پاکت‌های قیمت، در جلسه گشایش پاکت‌های فنی اعلام خواهد شد. این مدت فقط برای یک بار تا سقف مدت اعتبار پیشنهاد‌ها قابل تمدید است و در این صورت پاکت‌های قیمت (در لفاف لاک و مهر شده مشاور)، توسط کارفرما صیانت می‌شود.

پ- ارزیابی فنی پیشنهاد‌ها مشتمل بر بررسی و امتیازدهی، به روش وزنی انجام می‌شود. در این روش، مجموع ضریب وزنی معیار‌ها معادل صددرصد (100%) می‌باشد و هر مشاور در ازای هر معیار، امتیازی بین صفر تا یک‌صد کسب می‌کند. امتیاز کل هر مشاور، معادل مجموع حاصل ضرب امتیاز کسب شده برای هر معیار در ضریب وزنی مربوط می‌باشد. حداقل امتیاز قابل قبول (شصت تا هفتاد امتیاز) و نحوه تعیین امتیاز باید در «درخواست پیشنهاد» (RFP) ذکر شود.

ت- معیارهای اصلی ارزیابی فنی پیشنهاد‌ها و اهمیت وزنی آن‌ها به شرح زیر است:

  1. روش‌شناسی/متدولوژی (حداقل سی درصد (30%)): امتیاز روش‌شناسی با توجه به معیارهای فرعی نظیر شرح تفصیلی خدمات ، نحوه تضمین کیفیت، روش مدیریت اطلاعات و نظام مستندسازی و گزارش‌دهی پروژه، گزینه‌های فنی و اجرایی انجام پروژه، برنامه زمانی مشاور با توجه به روش پیشنهادی برای انجام کار تعیین می‌شود.
  2. کارکنان کلیدی مؤثر (حداقل 25 درصد [بیست و پنج]): امتیاز کارکنان کلیدی مؤثر طرح، براساس معیارهای فرعی نظیر صلاحیت‌های عمومی کارکنان با توجه به تحصیلات و آموزش‌های عمومی، سوابق کار و مسؤولیت‌ها، دوره‌های آموزشی، تجربه‌های ویژه در زمینه پروژه مورد نظر، زبان، مهارت‌های خاص، آشنایی با قوانین و مقررات و نظایر آن تعیین می‌شود.
  3. سایر ‌معیار‌ها (حداکثر ‌45 درصد [چهل و ‌پنج]): این معیار‌ها با‌توجه به‌نوع پروژه به‌تشخیص کارفرما تعیین‌می‌شوند.

تبصره- وزن هر یک از معیارهای اصلی یاد شده و نیز معیارهای فرعی باید در «درخواست پیشنهاد» قید شود و پس‌ از آن تغییر در اوزان معیار‌ها ممنوع است. همچنین مجموع درصد وزنی معیارهای اصلی باید برابر با یک‌صد (100) باشد.

ث- کارفرما بعد از امتیازدهی به پیشنهادهای مشاوران، نتایج ارزیابی فنی پیشنهاد‌ها را طبق گزارشی مستندسازی می‌کند. این گزارش حداقل شامل موارد زیر می‌باشد:

  1. نام و مشخصات مشاوران؛
  2. معیارهای ارزیابی فنی و اهمیت وزنی هر یک از معیارها؛
  3. حداقل امتیاز فنی قابل قبول (شصت تا هفتاد امتیاز)؛
  4. امتیاز مشاوران برای هر یک از معیارهای ارزیابی فنی و امتیاز فنی کل هر یک از مشاوران؛
  5. نام و مشخصات مشاورانی که برای گشایش پاکت قیمت (ارزیابی مالی پیشنهادها) برگزیده شده‌اند؛
  6. محل و زمان ارزیابی فنی؛
  7. سایر مواردی که به تشخیص کارفرما برای درج در ارزیابی فنی پیشنهاد‌ها ضرورت داشته باشد.

ج- اصل پیشنهادهای فنی مشاوران قبل از گشودن پاکت‌های قیمت، توسط کارفرما بایگانی می‌شود.

[ucaddon_uc_white_icon_button text=”متن کامل آیین‌نامه خرید خدمات مشاوره” icon=”fa fa-book” link=”https://oqod.ir/regulations/%d8%a2%db%8c%db%8c%d9%86%e2%80%8c%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d8%ae%d8%af%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d9%85%d8%b4%d8%a7%d9%88%d8%b1%d9%87/” button_color=”#004ca3″ uc_init_settings=”” uc_fonts_data=”JTdCJTdE”]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *