-
ماده20
ـ درخواست پیشنهاد
الف ـ درخواست پیشنهاد (RFP) شامل دو بخش است:
- بخش فنی شامل:1ـ1 گزارش شناخت (ITC)،1ـ2 شرح کلی خدمات (TOR)،1ـ3ـ روش انتخاب مشاور (موضوع ماده «18» این آییننامه)،1ـ4ـ روش ارزیابی فنی و نحوه امتیاز دهی به هر یک از معیارها،1ـ 5 ـ ضریب تأثیر فنی در روش انتخاب براساس کیفیت و قیمت،1ـ6 ـ حداقل امتیاز فنی قابل قبول (شصت امتیاز)،1ـ7ـ نحوه تنظیم برنامه زمانی پیشنهادی، حسب مورد،1ـ 8 ـ مدت اعتبار پیشنهادها،
1ـ 9ـ متن قرارداد همسان (الحاقی)، حسب مورد،
1ـ10ـ نحوه تنظیم متدولوژی، حسب مورد،
1ـ11ـ سایر موارد به تشخیص کارفرما.
- بخش مالی حداقل شامل:2ـ1ـ نحوه محاسبه حقالزحمه،2ـ2ـ روش پرداخت حقالزحمه،2ـ3ـ حقوق دولتی و غیردولتی مترتب بر قرارداد،2ـ4ـ نرخ تسعیر ارز، حسب مورد،2ـ 5 ـ فرم حقالزحمه پیشنهادی مشاور،2ـ6 ـ هزینه تهیه پیشنهاد و نحوه پرداخت آن توسط کارفرما به حداکثر سه مشاور برتر حسب مورد.
تبصره1ـ در مواردی که انتخاب مشاور از طریق مسابقه معماری باشد یا مبلغ برآوردی خدمات بیش از ده برابر معاملات متوسط باشد، هزینه تهیه پیشنهاد طبق شرایط مقرر در بخش مالی پرداخت میشود.
تبصره 2ـ در کارهایی نظیر نظارت بر اجرا و مدیریت طرح که بخشی از آن مشروط باشد و حقالزحمه آنها بر اساس نفر ـ ماه برآورد شود، پیشنهادهای مالی مشاوران باید بر اساس سازمان اجرایی مشابه و دوره زمانی یکسان استعلام شود و هزینههای ثابت نظیر میزان کسور و حقوق دولتی، تعداد خودرو و سایر تجهیزات و امکانات موردنیاز و نیز تسهیلاتی که از سوی کارفرما تأمین میشود، در اسناد درخواست پیشنهاد قید شود. همچنین سیاستهای تشویقی و تنبیهی به منظور تسریع در خاتمه کار بر اساس مفاد شرایط عمومی قراردادهای همسان (در صورت وجود) اطلاعرسانی شود.
ب ـ کارفرما باید درخواست پیشنهاد را برای همه مشاوران منتخب ماده «17» این آییننامه ارسال کند.
پ ـ درخواست پیشنهاد باید توسط مشاوران تکمیل و در موعد مقرر به کارفرما تحویل شود.