• ماده19

ـ فرآیندهای خرید خدمات مشاوره

الف ـ فرآِیند خرید خدمات مشاوره بعد از اجرای تمهیدات انتخاب مشاوران (موضوع ماده «4» این آیین‌نامه) با توجه به روش انتخاب آغاز می‌شود.

ب ـ فرآیند انتخاب براساس کیفیت و قیمت (QCBS) به شرح زیر است:

  1. فراخوان مشاوره (موضوع ماده «7» این آیین‌نامه) و تهیه فهرست بلند،
  2. ارزیابی کیفی و انتخاب سه تا شش مشاور صلاحیتـدار (موضوع بنـد « پ» ماده «14» این آیین‌نامه)،                                                                                                                                            تبصره ـ در صورتی که تعداد مشاوران صلاحیتدار کافی نباشد، کارفرما می‌تواند فهرست کوتاه را با دعوت از مشاورانی که در پایه بعدی تشخیص صلاحیت شده‌اند، تکمیل کند.
  3. ارسال درخواست پیشنهاد برای مشاوران برگزیده در فهرست کوتاه (طبق ماده«20» این آیین‌نامه)،
  4. تهیه و تحویل پیشنهادها (طبق ماده «21» این آیین‌نامه)،
  5. ارزیابی فنی پیشنهادها (طبق ماده «23» این آیین‌نامه)،
  6. ارزیـابی مـالی پیـشنهادها براساس قیمت ترازشده و انتخاب مشاور منتخب (طبق بند « ب» ماده «24» این آیین‌نامه)،
  7. انعقاد قرارداد با مشاور منتخب (طبق ماده 12 این آیین‌نامه)،

پ ـ فرآیند انتخاب براساس کیفیت (QBS) به شرح زیر است:

  1. فراخوان مشاوره (موضوع ماده «7» این آیین‌نامه) و تهیه فهرست بلند،
  2. تهیه استعلام ارزیابی کیفی مشاوران (طبق ماده «15» این آیین‌نامه)،
  3. امتیازدهی برای ارزیابی کیفی مشاوران و تهیه فهرست کوتاه (موضوع ماده «16» این آیین‌نامه)،
  4. ارسال درخواست پیشنهاد برای مشاوران برگزیده در فهرست کوتاه (طبق ماده «20» این آیین‌نامه)،
  5. تهیه و تحویل پیشنهادها (طبق ماده «21» این آیین‌نامه)،
  6.  ارزیابی فنی پیشنهادها و تعیین مشاوری که بالاترین امتیاز فنی را کسب کرده باشد (طبق ماده «23» این آیین‌نامه)،
  7. گشایش پاکت قیمت مشاور منتخب و ارزیابی مالی پیشنهاد وی (طبق بند «پ» ماده «24» این آیین‌نامه)،
  8. انعقاد قرارداد (طبق ماده «12» این آیین‌نامه)،

تبصره1ـ فرآیند انتخاب براساس بودجه ثابت مطابق با روش انتخاب براساس کیفیت می‌باشد.

تبصره2ـ در روش بودجه ثابت، چنانچه از تعرفه‌های قانونی یا حق‌الزحمه مصوب استفاده شود، مستندهای مربوط به محاسبه حق‌الزحمه باید پس از مهر و امضا در پاکت قیمت ارائه شود و مشاور تعهد خود را نسبت به انجام شرح خدمات مطابق با مستندهای یادشده تصریح کند.

ت ـ فرآیند انتخاب ساده به شرح زیر است:

  1. تهیه اسناد درخواست پیشنهاد (طبق ماده «20» این آیین‌نامه)،
  2. ارزیابی کیفی ساده (موضوع بند « پ» ماده «14» این آیین‌نامه)،
  3. ارسال درخواست پیشنهاد برای مشاوران برگزیده،
  4. تهیه و تحویل پیشنهادها (طبق ماده «21» این آیین‌نامه)،
  5. ارزیابی فنی و مالی.تبصره1ـ کارفرما در این مرحله باید با توجه به کم و کیف موضوع مشاوره درباره هزینه آن تحقیق کند و با رعایت صرفه و صلاح و با تأمین کیفیت موردنظر، چنانچه پیشنهاد فنی و مالی مشاور مورد تأیید باشد، قرارداد با وی منعقد می‌شود و چنانچه اخذ سه پیشنهاد ممکن نباشد، بالاترین مقام دستگاه کارفرما به تعداد موجود کفایت می‌شود.تبصره2ـ در کارهای پژوهشی که مشمول حق تألیف، ثبت اختراع یا شرایط انحصار باشد، با تأیید بالاترین مقام دستگاه کارفرما، می‌توان با یک استعلام و رعایت صرفه و صلاح، قرارداد مشاوره را منعقد کرد.
  6. انعقاد قرارداد (طبق ماده «12» این آیین‌نامه)،
[ucaddon_uc_white_icon_button text=”متن کامل آیین‌نامه بند « هـ» ماده (29) قانون برگزاری مناقصات” icon=”fa fa-book” link=”https://oqod.ir/regulations/%d8%a2%db%8c%db%8c%d9%86%e2%80%8c%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%a7%d8%ac%d8%b1%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a8%d9%86%d8%af-%d9%87%d9%80-%d9%85%d8%a7%d8%af%d9%87-29-%d9%82%d8%a7%d9%86%d9%88%d9%86/” button_color=”#02b108″ uc_init_settings=”” uc_fonts_data=”JTdCJTdE”]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *