• ماده 11

– لازم است رده سازمانی و سطح دعوت‌کنندگان و دعوت‌شوندگان در مسافرت‌های دولتی به خارج از کشور رعایت گردد و این امر می‌‌باید در قالب ‌ضوابطی که وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تنظیم و اعلام می‌کند صورت گیرد.

‌تبصره 1 – مسافرت وزیران و معاونان آن‌ها و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به خارج از کشور به عنوان مهمانان شرکت‌های خصوصی خارجی مجاز نمی‌باشد.
‌تبصره 2 – به منظور حفظ شأن جمهوری اسلامی ایران و رعایت سطوح و رده‌های مقامات و مسؤولان نظام، شرکت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در‌ هیأت‌های اعزامی به خارج از کشور که در آن‌ها ریاست هیأت در سطح پایین‌تر از وزراست مجاز نمی‌باشد.
‌تبصره 3 – در مسافرت‌های خارجی اعضای هیأت دولت حسب مورد و اهداف سفر، حداکثر یک نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌تواند حضور داشته ‌باشد.
‌تبصره 4 – در صورتی که در مسافرت‌های دولتی مربوط به هر یک از سه قوه نمایندگانی از سایر قوا بخواهند شرکت داشته باشند لازم است قبلاً موافقت کتبی‌ رییس قوه ذی‌ربط یا مقام مجاز از طرف وی اخذ گردد.
‌تبصره 5 – هزینه سفر اعضای هیأت‌های اعزامی به خارج از کشور از هر قوه که در آن‌ها رییس هیأت در سطح پایین‌تر از وزیر باشد از محل اعتبارات همان قوه‌ پرداخت می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *