بخشنامه تبیین نحوه محاسبه تأخیرات ناشی از تأخیر در پرداخت صورتوضعیتها
شماره 1200/52/5188-1 مورخ 8/4/1361
پیرو بخشنامه شماره 5090/54/11082-1 مورخ 2/9/1360 چون برای برخی از دستگاههای اجرایی ابهاماتی درباره کاربرد بخشنامه مذکور و ارتباط آن با شرایط عمومی پیمان پیش آمده است، بدین وسیله موارد ذیل جهت اعمال در محاسبه تأخیرات مجاز ناشی از تأخیر در پرداختها اعلام میگردد:
1- در مواردی که ماده 37 شرایط عمومی پیمان دقیقاً رعایت نشده و دوران هر صورتوضعیت بیش از یک ماه به طول انجامیده باشد، «تاریخ پرداخت طبق پیمان» مذکور در توضیح ذیل بند (6-1) به جای ده روز بعد از تاریخ تسلیم صورتوضعیت به کارفرما، از فرمول زیر محاسبه میگردد:
– دستگاههای اجرایی مدت تمدید پیمان ناشی از تأخیر در پرداختها را یک بار با روشهای متداول خود و یک بار بر مبنای بخشنامه شماره 5090/54/11082-1 مورخ 2/9/1360 و رعایت مفاد بند یک بالا محاسبه نموده و هر کدام را که بار مالی کمتری ایجاد میکنند، ملاک عمل قرار دهند.
محمدتقی بانکی- وزیر مشاور و رئیس سازمان برنامه و بودجه
در همین خصوص میتوانید به مقررات ذیل نیز مراجعه نمایید
برای پیشنهادهای دستگاههای اجرایی در خصوص تجدید نظر در نرخ پیمانها | 3060/54-10370-1 | 23/8/66 |
آییننامه روش حل و فصل اختلاف های ناشی از اجرا یا تفسیر قراردادهای مربوط به طرحهای عمرانی | 54090/ت17865/هـ | 21/8/77 |
داوری اختلافهای قراردادهای منعقد شده بر اساس ضوابط طرحهای عمرانی | 5005/ت 28591/هـ | 12/3/82 |
آییننامه نحوه دریافت هزینههای انجام داوری توسط شورای عالی فنی | 23189/ت35082/هـ | 7/3/85 |
دستورالعمل نحوه درخواست تجدیدنظر در نرخ پیمانها | 47707/100 | 27/6/89 |