آیین‌نامه اجرایی قسمت اول تبصره 29 بودجه سال 1344 ‌

مصوب 18/11/1344

 

  • ماده 1

– منظور از دولت و مؤسسات وابسته به دولت عبارت است از کلیه وزارتخانه‌ها و مؤسسات وابسته به دولت و همچنین مؤسسات بازرگانی و انتفاعی به شرح فهرست ضمیمه که در این آیین‌نامه به نام سازمان‌های دولتی خوانده می‌شود.

تبصره 1- سازمان‌های دولتی که بعد از تصویب بودجه سال 1344 در کشور ایجاد شده و یا خواهند شد نیز مشمول این آیین‌نامه خواهند بود.

تبصره 2 (اصلاحی 1346) – کارکنان سازمان اطلاعات و امنیت کشور و وزارت جنگ و مؤسسات وابسته به آن.

  • ماده 2

– پرداخت وجه به‌کارکنان سازمان‌های دولتی که با اطلاع کتبی سازمان دولتی متبوعه در غیر از ساعات اداری انجام وظایفی را در سازمان دولتی دیگر به عهده می‌گیرند فقط در قبال خدمات مشروحه در ذیل با رعایت مقررات مربوط مجاز می‌باشد.

  1. تدریس.
  2. تألیف و ترجمه کتب و تهیه مطالب درسی و مقالات برای مورد مشخص و مبلغ و مدت معین.
  3. تهیه، تنظیم، رهبری و اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در رادیو- تلویزیون- فیلم و صحنه در وزارت اطلاعات و وزارت فرهنگ و هنر.
  4. سخنرانی- گویندگی- تفسیر اخبار و ترجمه در وزارت اطلاعات و وزارت فرهنگ و هنر.
  5. جمع‌آوری آمارهای جوی در نقاطی که ایستگاه‌های هواشناسی فاقد متصدی است در اداره کل هواشناسی وزارت راه.
  6. کارشناسی در مواردی که طبق قوانین ارجاع امر به‌کارشناس مقرر گردیده است.
  7. شرکت در جلسات هیأت حل اختلاف در وزارت کار.
  8. حق‌الزحمه و حق‌العلاج صاحبان حرف پزشکی.
  • ماده 3

– پرداخت وجه در قبال تعمیرات و انجام امور مکانیکی هواپیما و هلیکوپتر و کارآموزی تعلیم پرواز خلبانان و کمک خلبانان در هر موقع از‌ شبانه روز بر حسب احتیاج مجاز می‌باشد.

  • ماده 4

– خدماتی که کارکنان سازمان‌های دولتی در ساعات اداری و غیر اداری بنا به دستور سازمان دولتی متبوعه و یا طبق قوانین و مقررات موضوعه بنا بر اقتضاء شغل مورد تصدی در سایر سازمان‌های دولتی انجام می‌دهند قسمتی از وظایف و مسؤولیت‌های کارکنان محسوب می‌گردد و ‌پرداخت وجه به هر عنوان در قبال خدمات فوق‌الذکر از طرف سازمان‌های دولتی که این گونه خدمات برای آن‌ها انجام می‌شود ممنوع است.

تبصره- موارد مندرج در ماده 2 این آیین‌نامه از شمول این ماده مستثنی می‌باشند.

  • ماده 5

(الحاقی 1345) – پرداخت وجه در موارد زیر بلامانع است:

  1. هزینه سفر و فوق‌العاده مأموریت به‌کارکنان مأمور از یک سازمان به سازمان دیگر از محل اعتبار بودجه سازمان محل مأموریت و همچنین مزایایی‌که به مأموران جهت خدمت در آمارگیری و سرشماری تعلق می‌گیرد از محل اعتبار مربوط.
  2. هزینه سفر و فوق‌العاده مربوط به مسافرت‌های تحقیقاتی و حق‌التحقیق کارکنان سازمان‌های دولتی که از طرف مؤسسات و انستیتوهای تحقیقاتی‌علمی دانشگاهی و مرکز بررسی‌های توسعه صنعتی و بازرگانی وزارت اقتصاد مأمور تحقیق هستند و کار آن‌ها منجر به تهیه گزارش‌های علمی می‌گردد‌تعلق می‌گیرد طبق مقررات مربوط از محل اعتبار مؤسسات و انستیتوهای مذکور.
  3. مزایای قضایی که به نمایندگی وزارت دادگستری در مرکز یا ادارات دادگستری در شهرستان‌ها در کمیسیون‌های حل اختلاف مالیاتی یا کمیسیون‌خالصجات شرکت می‌نمایند از محل اعتبار مربوط در وزارت دارایی و بنگاه خالصجات.
  4. مزایای مشمولین قانون استخدام نیروهای مسلح شاهنشاهی که در سازمان‌های دیگر دولتی مأمور شده یا می‌شوند فقط در حدود قوانین و‌آیین‌نامه‌های استخدامی نیروهای مسلح شاهنشاهی از اعتبار سازمان محل مأموریت.
  5. پرداخت پاداش به هر یک از اعضاء هیأت آموزشی تمام وقت و غیر تمام وقت دانشگاه تهران که با موافقت دانشگاه مزبور و همچنین کسانی که از‌سایر دانشکده‌ها یا مؤسسات دولتی برای تدریس یا انجام امور آموزشی به دانشگاه‌های شهرستان‌ها عزیمت می‌نمایند طبق آیین‌نامه‌ای که به تصویب‌شورای مرکزی دانشگاه‌ها خواهد رسید از بودجه دانشکده دعوت‌کننده بلامانع است.
  6.  (الحاقی 1346)  پرداخت هزینه پذیرایی به مشمولین قانون استخدام نیروهای مسلح شاهنشاهی که به سمت استانداری و یا فرمانداری منصوب شده یا می‌شوند‌کماکان از محل بودجه وزارت کشور.
  7. (الحاقی 1347)  حق‌الزحمه به‌کارشناسان شرکت سهامی ایران که از بین متخصصان سایر سازمان‌های دولتی انتخاب می‌شوند از محل بودجه شرکت سهامی بیمه ایران.
  8.  (الحاقی 1348) پرداخت پاداش از محل وجوه صدی دو وصولی موضوع تبصره ذیل ماده 292 قانون مالیات‌های مستقیم مصوب 28 اسفند ماه سال 1345 به‌مستخدمین زیر جهت شرکت در کمیسیون مربوط به تشخیص وزارت دارایی حداکثر تا روزی پانصد ریال:

    ‌الف- نمایندگان ادارات کشاورزی موضوع ماده 11 قانون مالیات‌های مستقیم.

    ب- ارزیابان اداره کل ثبت اسناد و رؤسای ادارات ثبت اسناد و املاک شهرستان‌ها یا نمایندگان آن‌ها موضوع تبصره ماده 23 و ماده 38 قانون مالیات‌های‌مستقیم.

  9.  (الحاقی 1348)  پرداخت حق حضور به متخصصانی که از بین شاغلین به وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی برای عضویت در کمیسیون‌های سازمان تنقیح و تدوین ‌قوانین و مقررات کشور انتخاب می‌شوند، همچنین حق‌التحقیق درباره متخصصانی که خدمت خاصی به آنان محول می‌شود به میزانی که از طرف‌هیأت وزیران تعیین می‌گردد.
  • ماده 6

– (الحاقی 1347) – حق حضور اعضاء شورای عالی حفاظت فنی- شورای عالی تعاونی کشور شورای عالی کار- شورای عالی سهیم کردن کارگران- شورای‌عالی امور اجتماعی- شورای عالی طرح‌ها در صورتی که این شورا‌ها در ساعات غیراداری تشکیل شود از قرار هر جلسه یک هزار ریال و همچنین حق‌حضور اعضاء هیأت نظارت انتخابات کارگری و کمیته‌ای حفاظت فنی از قرار هر جلسه پانصد ریال از محل اعتبار بودجه وزارت کار و امور اجتماعی‌قابل پرداخت می‌باشد و در هیچ مورد پرداخت حق حضور شورا‌ها و کمیته‌ها نباید از 5 جلسه در ماه تجاوز نماید.

فهرست ضمیمه آیین‌نامه اجرایی قسمت اول تبصره 29 بودجه سال 1344 کل کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *