• ماده 1

– در این دستورالعمل، عبارات زیر در معانی مشروح ذیل به‌کار می‌روند:

الف- قانون: ماده 23 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(2) مصوب 4/12/1393 و ماده 215 قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مصوب 15/10/1389

ب- دستگاه اجرایی: قوای سه‌گانه جمهوری اسلامی ایران اعم از وزارتخانه، سازمان‌ها و مؤسسات و شرکت‌های دولتی، مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری دولتی، شرکت‌های بیمه دولتی، مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی (در مواردی که آن بنیادها و نهاد‌ها از بودجه کل کشور استفاده می‌نمایند)، مؤسسات عمومی، بنیادها و نهادهای انقلاب اسلامی، شورای نگهبان قانون اساسی و همچنین دستگاه‌ها و واحدهایی که شمول قانون بر آن‌ها مستلزم ذکر یا تصریح نام است، اعم از این که قانون خاص خود را داشته یا از قوانین و مقرارت عام تبعیت نمایند.

این تعریف دستگاه‌های اجرایی اصل ملی، دستگاه‌های اجرایی تابعه ملی و دستگاه‌های اجرایی استانی (حسب مورد) را شامل می‌شود.

ج- سازمان: سازمان برنامه و بودجه کشور.

د- کمیسیون ماده (23) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2): مرجع بررسی و تصویب طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای در سطح ملی.

هـ- دبیرخانه ملی: دبیرخانه کمیسیون ماده (23) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) ماده (215) قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران) مستقر در سازمان.

و- کارگروه استانی ماده (23) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2): مرجع بررسی طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای در سطح استان.

ز- دبیرخانه استانی: دبیرخانه کارگروه استانی ماده (23) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(2) و ماده (215) قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران) مستقر در سازمان برنامه و بودجه هر استان.

ح- طرح پیشنهادی: منظور شرح مجموعه عملیات و خدمات مشخصی است که به استناد بند «الف» ماده (23) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(2) و براساس مطالعات توجیهی فنی، اقتصادی، مالی، ‌اجتماعی، فرهنگی، زیست‌محیطی و پدافند غیرعامل توسط مشاور تهیه و به تأیید دستگاه اجرایی می‌رسد که دارای هدف، حجم عملیات، اعتبارات، سال شروع، سال خاتمه و محل اجرای مشخص می‌باشد.

طرح پیشنهادی اعم از طرح‌های جدید پیشنهادی ملی، استانی و ملی استانی ویژه یا افزایش تعداد پروژه‌ها و افزایش حجم عملیات در طرح‌های موجود می‌باشد.

ط- طرح ملی: طرحی است که تمام یا بخشی از اعتبارات آن صرفاً از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای دستگاه‌های اجرایی ملی تأمین می‌شود.

ی- طرح استانی: طرحی است که تمام یا بخشی از اعتبارات آن از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی تأمین می‌شود.

ک- طرح ملی استانی ویژه: طرحی است که اعتبارات آن از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای دستگاه‌های اجرایی ملی تأمین شده ولی به دلیل حوزه عملکرد آن در یک استان و با استفاده از سازوکار تفویض اختیار توسط استان مبادله موافقت‌نامه و اجرا می‌گردد.

ل- پروژه: هر طرح می‌تواند از یک یا چند پروژه تشکیل گردد که در راستای هدف اصلی طرح به صورت وابسته یا مستقل اجرا می‌شود.

م- سامانه: منظور سامانه ماده (23) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) و ماده (215) قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، مستقر در سازمان می‌باشد.

[ucaddon_uc_white_icon_button text=”دستورالعمل بررسی طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای جدید مندرج در لوایح بودجه سالانه” icon=”fa fa-book” link=”https://oqod.ir/instruction/%d8%af%d8%b3%d8%aa%d9%88%d8%b1%d8%a7%d9%84%d8%b9%d9%85%d9%84-%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%b7%d8%b1%d8%ad%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d9%85%d9%84%da%a9-%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%a7%db%8c%db%8c/” button_color=”#2d76ae” uc_init_settings=”” uc_fonts_data=”JTdCJTdE”]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *