• ماده 2

– مبلغ دویست میلیون (200.000.000) دلار از محل منابع صندوق به عنوان وثایق و سپرده‌های نقدی ضمانت‌نامه‌های ارزی (حُسن انجام کار و پیش‌پرداخت) مورد درخواست پیمانکاران و سازندگان ایرانی برنده در مناقصه‌های بین‌المللی (داخل کشور) در اختیار بانک‌های صادرکننده که در اختیار صندوق می‌باشد جهت پوشش  ضمانت‌نامه‌های ارزی قرار می‌گیرد. صندوق مجاز است تا پنج برابر مبلغ مزبور، ضمانت‌نامه‌های صادرشده از سوی بانک‌ها را پوشش دهد.

تبصره 1- صدور ضمانت‌نامه همچنان از طریق شبکه بانکی و بدون در نظر گرفتن محدودیت سرمایه بانک‌ها و با تضمین صندوق انجام خواهد شد.

تبصره 2- در صورتی که مبلغ ضمانت‌نامه‌های ضبط شده از مبلغ در اختیار بیشتر باشد، مابه‌التفاوت آن از محل وجوه صندوق تسویه خواهد شد.

تبصره 3- در صورت ضبط ضمانت‌نامه و پرداخت وجه ارزی ضمانت‌نامه توسط بانک عامل، صندوق پس از دریافت درخواست وجه، در اسرع وقت اقدام به پرداخت وجه یادشده خواهدکرد.

تبصره 4- صندوق پس از اخذ جانشینی از بانک عامل، پیگیری‌های لازم را به منظور وصول وجه ارزی از طریق تضمین‌ها و وثایق دریافتی به عمل خواهدآورد.

[ucaddon_uc_white_icon_button text=”متن کامل دستورالعمل اجرایی صدور ضمانت‌نامه شرکت‌های ایرانی برنده درمناقصه‌های بین‌المللی” icon=”fa fa-book” link=”https://oqod.ir/instruction/9449/” button_color=”#0b67da” uc_init_settings=”” uc_fonts_data=”JTdCJTdE”]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *