-
ماده 18
– درخواست پیشنهاد
الف- درخواست پیشنهاد (RFP) شامل سه بخش است:
- بخش فنی که شامل موارد زیر است:1-1- گزارش شناخت (ITC)؛1-2- شرح کلی خدمات؛1-3- روش انتخاب مشاور (موضوع ماده (16))؛1-4- روش ارزیابی فنی و نحوه امتیازدهی به هر یک از معیارها؛1-5- ضریب تأثیر فنی در روش انتخاب بر اساس کیفیت و قیمت؛1-6- حداقل امتیاز فنی قابل قبول، شصت تا هفتاد امتیاز، از صد امتیاز بجز روش تک گزینهای و روش مسابقه؛1-7- نحوه تنظیم برنامه زمانی پیشنهادی (حسب مورد)؛1-8- مدت اعتبار پیشنهادها؛1-9- متن قرارداد همسان (در صورت وجود)؛1-10- نحوه تنظیم متدولوژی (حسب مورد)؛1-11- سایر موارد به تشخیص کارفرما.
- بخش مالی که حداقل شامل موارد زیر است:2-1- نحوه محاسبه حقالزحمه؛2-2- روش پرداخت حقالزحمه؛2-3- حقوق دولتی و غیردولتی مترتب بر قرارداد؛2-4- نرخ تسعیر ارز (حسب مورد)؛2-5- فرم حقالزحمه پیشنهادی مشاور؛2-6- هزینه تهیه پیشنهاد و نحوه پرداخت آن توسط کارفرما به حداکثر سه مشاور برتر (حسب مورد)؛2-7- روش حذف پیشنهادهای مالی نامتناسب (حسب روش انتخاب مشاور)؛2-8- برآورد اولیه حقالزحمه خدمات مشاوره (حسب مورد)؛2-9- روش تأمین منابع مالی. تبصره- در کارهایی که بخشی از آن مشروط بوده و یا حقالزحمه آنها براساس نفر ماه برآورد میشود پیشنهادهای مالی مشاوران با توجه به ابعاد، نوع کار و نیز سوابق، تجارب و تخصصهای مورد نیاز باید براساس ساختار مشابه و دوره زمانی یکسان استعلام شود و هزینههای ثابت نظیر میزان کسورات و حقوق دولتی، تعداد خودرو و سایر تجهیزات و امکانات مورد نیاز و نیز تسهیلاتی که توسط کارفرما تأمین میشود، در اسناد «درخواست پیشنهاد» قید شود. همچنین سیاستهای تشویقی و تنبیهی به منظور تسریع در خاتمه کار بر اساس مفاد شرایط عمومی قراردادهای همسان (در صورت وجود) اطلاعرسانی شود.
- بخش عمومی که شامل موارد زیر است:3-1- برنامه زمانی کلی طرح؛3-2- ترتیب فهرست ارائه مدارک؛3-3- مهلت تحویل پیشنهادهای فنی و مالی توسط مشاوران به کارفرما (حداقل دو هفته)؛3-4- مکان و زمان تحویل پیشنهادهای فنی و مالی.
ب- کارفرما باید «درخواست پیشنهاد» را برای همه مشاوران فهرست کوتاه ارسال کند.
پ- «درخواست پیشنهاد» باید توسط مشاوران تکمیل و مهر و توسط افراد مجاز امضاء و در موعد مقرر به کارفرما تحویل شود.