-
ماده 4
– طریقه تهیه و تسلیم پیشنهاد قیمت از طرف شرکتکنندگان در مناقصه و تعیین قیمتهای واحد بشرح زیر میباشد که باید در اسناد و مدارک مناقصه قید گردد:
الف- پیشنهاد دهندگان باید برای مجموع کار مورد مناقصه تنها یک مبلغ مجموع پیشنهاد نمایند (نیازی به پیشنهاد قیمت برای اقلام مختلف کار بهصورت جداگانه نمیباشد) و مبلغ کل پیشنهاد باید با حروف نوشته شود (در صورتی که پیشنهادی فاقد قیمت با حروف باشد مردود است).
ب- پیشنهادات نباید بهصورت درصد تخفیف یا اضافه برروی برآورد مندرج در اسناد مناقصه تسلیم گردد.
پ- پس از انجام مناقصه و تعیین برنده، برای محاسبه قیمتهای واحد قرارداد و پرداخت صورتوضعیتها به طریق زیر عمل خواهد شد:
- در مورد کارهایی که پرداخت به پیمانکار براساس قیمت واحد بها و حجم عملیات انجام شده صورت میگیرد؛ قیمت کل پیشنهادی برنده مناقصه مندرج در بند الف با برآورد مصوب هزینه کار که در ماده 2 این آییننامه ذکر شده است مقایسه و اختلاف آن بهصورت تخفیف و یا اضافه تعیین میگردد. با اعمال این درصد تخفیف اضافه روی کلیه قیمتهای اقلام مندرج در دفترچه قیمتهای منضم به اسناد و مدارک مناقصه قیمتهای واحد قرارداد بدست میآید. عدد تخفیف یا اضافه حداکثر تا دو رقم بعد از ممیز محاسبه میشود و در صورتی که عمل تقسیم به صفر نرسید و رقم سوم بعد از ممیز 5 و یا کمتر از 5 باشد از آن صرفنظر و چنانچه رقم سوم بعد از ممیز بیش از 5 باشد به رقم دوم بعد از ممیز یک واحد اضافه و از رقم سوم بعد از ممیز صرفنظر میشود.
- در مواردی که کار موضوع مناقصه یا قسمتی از آن بهصورت مبلغ مقطوع واگذار میشود روش مذکور در بند (1) این ماده فقط برای برآورد و تنظیم صورتوضعیتهای موقت و تعیین قیمت کارهای اضافی یا نقصانی کارهای مقطوع مورد استفاده قرار خواهد گرفت.