• ماده 4

– طریقه تهیه و تسلیم پیشنهاد قیمت از طرف شرکت‌کنندگان در مناقصه و تعیین قیمت‌های واحد بشرح زیر می‌باشد که باید در اسناد و مدارک مناقصه قید گردد:

الف- پیشنهاد دهندگان باید برای مجموع کار مورد مناقصه تنها یک مبلغ مجموع پیشنهاد نمایند (نیازی به پیشنهاد قیمت برای اقلام مختلف کار به‌صورت جداگانه نمی‌باشد) و مبلغ کل پیشنهاد باید با حروف نوشته شود (در صورتی که پیشنهادی فاقد قیمت با حروف باشد مردود است).

ب- پیشنهادات نباید به‌صورت درصد تخفیف یا اضافه برروی برآورد مندرج در اسناد مناقصه تسلیم گردد.

پ- پس از انجام مناقصه و تعیین برنده، برای محاسبه قیمت‌های واحد قرارداد و پرداخت صورت‌وضعیت‌ها به طریق زیر عمل خواهد شد:

  1. در مورد کارهایی که پرداخت به پیمانکار براساس قیمت‌ واحد بها و حجم عملیات انجام شده صورت می‌گیرد؛ قیمت کل پیشنهادی برنده مناقصه مندرج در بند ‌الف با برآورد مصوب هزینه کار که در ماده 2 این آیین‌نامه ذکر شده است مقایسه و اختلاف آن به‌صورت تخفیف و یا اضافه تعیین می‌گردد. با اعمال این درصد تخفیف اضافه روی کلیه قیمت‌های اقلام مندرج در دفترچه قیمت‌های منضم به اسناد و مدارک مناقصه قیمت‌های واحد قرارداد بدست می‌آید. عدد تخفیف یا اضافه حداکثر تا دو رقم بعد از ممیز محاسبه می‌شود و در صورتی که عمل تقسیم به صفر نرسید و رقم سوم بعد از ممیز 5 و یا کمتر از 5 باشد از آن صرفنظر و چنان‌چه رقم سوم بعد از ممیز بیش از 5 باشد به رقم دوم بعد از ممیز یک واحد اضافه و از رقم سوم بعد از ممیز صرفنظر می‌شود.
  2.  در مواردی که کار موضوع مناقصه یا قسمتی از آن به‌صورت مبلغ مقطوع واگذار می‌شود روش مذکور در بند (1) این ماده فقط برای برآورد و تنظیم صورت‌وضعیت‌های موقت و تعیین قیمت کارهای اضافی یا نقصانی کار‌های مقطوع مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
[ucaddon_uc_white_icon_button text=”متن کامل آیین‌نامه تعیین برنده مناقصه” icon=”fa fa-book” link=”https://oqod.ir/regulations/%d8%a2%db%8c%db%8c%d9%86%e2%80%8c%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%aa%d8%b9%db%8c%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af%d9%87-%d9%85%d9%86%d8%a7%d9%82%d8%b5%d9%87/” button_color=”#92abfc” uc_init_settings=”” uc_fonts_data=”JTdCJTdE”]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *