• ماده26

ـ مشخصات سامانه اطلاع‌رسانی مناقصات

الف ـ سامانه اطلاع‌رسانی مناقصات باید دارای ویژگیهای زیر باشد:

  1. قابلیت ردیابی فرایند پیاده‌سازی.
  2. قابلیت مستندسازی و ردیابی ایجاد و تغییر داده‌ها (توسط مراجع ذی صلاح).
  3. قابلیت مستندسازی و ردیابی خروجی‌ها.
  4. قابلیت تمرکز اطلاعات با پیکره‌بندی غیرمتمرکز.
  5. قابلیت ردیابی جریان اطلاعات.
  6. امنیت و آزمون‌پذیری صحت جریان اطلاعات.
  7. عدم امکان اصلاح و تغییر اطلاعات ثبت شده.
  8. قابلیت تهیه نسخه پشتوانه توسط دستگاههای مرکزی.

ب ـ سامانه اطلاع‌رسانی مناقصات در پیکره‌بندی نهایی، دروازه اطلاعاتی با ویژگیهای زیر می‌باشد:

  1. قابلیت توسعه مستمر.
  2. قابلیت سازگاری با سامانه‌های مناقصه‌گزاری الکترونیکی.
  3. قابلیت سفارشی کردن اطلاعات دریافتی توسط کاربران.

پ ـ کیفیت نظام اطلاع‌رسانی باید به نحوی مدیریت شود که تعداد و بزرگی خطاها، چگالی و پیوستگی نقصها و توارث آنها کاهش یابد.

ت ـ فهرست مناقصه‌گران صلاحیتدار که توسط مراجع قانونی تشخیص صلاحیت می‌شوند، شامل رشته، پایه، ظرفیت، سوابق کاری و نیز احکام هیأت رسیدگی به شکایات (موضوع ماده «8» قانون) باید در پایگاه ملی اطلاع‌رسانی مناقصات منتشر شود.

ث ـ مناقصه‌گران متقاضی برای شرکت در انواع مناقصات، موارد ترک تشریفات مناقصه و موارد مشمول ماده (29) قانون، باید اطلاعات ثبتی، مالیاتی و بیمه کارکنان خود را در پایگاه ملی اطلاع‌رسانی مناقصات به دستگاه‌های مناقصه‌گزار اعلام کنند.

تبصره1ـ اطلاعات موضوع بند «ث» این ماده صرفاً برای دستگاه‌های مناقصه‌گزار و دستگاه‌های مرکزی مربوط قابل مشاهده می‌باشد.

تبصره2ـ نرم افزار پایگاه ملی اطلاع‌رسانی باید به نحوی طراحی شود که اطلاعات مناقصات هریک از دستگاه‌های مشمول قانون قابل دسترسی برای عموم باشد.

[ucaddon_uc_white_icon_button text=”متن کامل آیین‌نامه اجرایی نظام مستندسازی و اطلاع‌رسانی مناقصات” icon=”fa fa-book” link=”https://oqod.ir/regulations/executive-regulations-of-the-tender-documentation-and-information-system/” button_color=”#b108b4″ uc_init_settings=”” uc_fonts_data=”JTdCJTdE”]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *