Page 322 - قراردادهای همسان پیمانکاری سازمان برنامه
P. 322

‫‪ -5-8-52‬هزینههای مربوط به احداث تأسیسات موقت‪ ،‬از قبیل سیستمهای تأمین‬
                 ‫آب‪ ،‬برق‪ ،‬تلفن‪ ،‬گاز‪ ،‬برای کارگاه و هزینههای جاری آنها‪.‬‬
                       ‫‪ -7-8-52‬هزینه تهیه انواع ضمانتنامهها و بیمهنامهها‪.‬‬

‫‪ -6-8-52‬هزینه انواع مالیاتها و سایر عوارض قانونی‪ ،‬متعلق به پیمانکار‪ ،‬و مرتبط‬
                                                              ‫با پیمان‪.‬‬

   ‫‪ -8-8-52‬سایر هزینههایی که طبق شرایط خصوصی‪ ،‬به عهده پیمانکار است‪.‬‬
                                           ‫ماده ‪ -70‬پرداختهای موقت‬

‫‪ -1-53‬پرداختهای به پیمانکار‪ ،‬موضوع ماده (‪ )2‬موافقتنامه‪ ،‬براساس «جدول‬
‫تفکیک مبلغ پیمان برای بخشهای مختلف کار»‪ ،‬موضوع پیوست ‪ 1‬و یا‬
‫برحسب مورد‪ ،‬براساس فهرست مقادیر و بهای درج شده در پیوست ‪ 2‬و با‬
‫توجه به میزان کار واقعی انجام شده‪ ،‬به روش درج شده در بند «‪»1-15‬‬

                                             ‫پیوست ‪ ،5‬صورت میگیرد‪.‬‬
‫‪ -2-53‬به منظور تقویت بنیه مالی پیمانکار‪ ،‬و برای تأمین امکانات پیشنیاز اجرای‬
‫کار‪ ،‬مبلغی بهعنوان پیشپرداخت که میزان آن در پیوست ‪ 5‬مشخص میشود‪،‬‬
‫در برابر دریافت ضمانتنامه معتبر و قابل قبول کارفرما‪ ،‬طبق ماده (‪ ،)11‬به‬

                                              ‫پیمانکار پرداخت میشود‪.‬‬
‫‪ -3-53‬در پایان هر ماه و یا مقاطع زمانی تعیین شده در بند «‪ »2-5‬پیوست ‪،5‬‬
‫پیمانکار صورتوضعیت کارهای انجام شده تا آن تاریخ را‪ ،‬طبق کاربرگهایی‬
‫که با توافق مشاور کارفرما تنظیم میشود‪ ،‬تهیه و به مشاور کارفرما تسلیم‬
‫میکند‪ .‬به ضمیمه صورتوضعیت‪ ،‬تمام اسناد مثبته مورد نیاز‪ ،‬طبق مفاد‬
‫پیمان تحویل میشود‪ .‬پیمانکار‪ ،‬قیمت مصالح و تجهیزات حمل شده به محل‬
‫کارگاه را‪ ،‬با ارایه اسناد مثبته حمل و بیمه حمل‪ ،‬و در صورت بدون عیب بودن‬
‫آنها‪ ،‬و مدارک دال بر انتقال مالکیت آنها به کارفرما و عدم وجود مدعی برای‬
‫آنها و پوشش بیمهای برای آنها‪ ،‬در صورتوضعیتها درج میکند‪ .‬ارقام و‬
‫مقادیر درج شده در صورتوضعیتهای موقت و همچنین‪ ،‬پرداختهای مربوط‬
‫به آنها جنبه موقت و غیرقطعی دارد‪ ،‬اما لازم است که این مقادیر در مقایسه‬
‫با مقادیر واقعی از دقت کافی برخوردار باشد‪ ،‬به نحوی که از بروز مشکلات و‬
‫صرف وقت به هنگام رسیدگی به صورتوضعیتهای موقت و قطعی‪ ،‬جلوگیری‬
‫شود‪ .‬مسؤولیت تأخیر در رسیدگی به صورتوضعیتها‪ ،‬ناشی از عدم اعمال‬

                                   ‫موارد یاد شده‪ ،‬به عهده پیمانکار است‪.‬‬
‫‪ -2-53‬مشاور کارفرما‪ ،‬صورتوضعیت دریافت شده را حداکثر ظرف ده روز‪ ،‬بررسی‬
‫و درصورت وجود اشکال در آن‪ ،‬با تعیین دلایل و موارد اشکال‪ ،‬آن را برای‬
‫اصلاح به پیمانکار عودت میدهد‪ .‬در صورتی که صورتوضعیت دریافت شده‪،‬‬
‫که باید ظرف مهلت تعیین شده بررسی شود‪ ،‬از طرف مشاور کارفرما قابل قبول‬
‫تشخیص داده شود‪ ،‬برای کارفرما ارسال میگردد و مراتب از سوی مشاور‬
‫کارفرما به پیمانکار اطلاع داده میشود‪ .‬کارفرما‪ ،‬ظرف مهلت بیست روز از تاریخ‬
‫دریافت صورتوضعیت‪ ،‬مبلغ صورتوضعیت را به پیمانکار پرداخت میکند‪.‬‬

                                      ‫‪322‬‬
   317   318   319   320   321   322   323   324   325   326   327