فهرست
آییننامه فعالیت سامانه تدارکات الکترونیکی دولت
شماره 165389/ت46849ک تاریخ 21/8/1390
وزیران عضو کارگروه تجارت الکترونیکی در جلسه مورخ 20/2/1390 به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با رعایت تصویبنامه شماره 151733/ت32565هـ مورخ 29/7/1388 آییننامه نحوه فعالیت سامانه تدارکات الکترونیکی دولت را به شرح زیر تصویب نمودند:
– اصطلاحات زیر در این تصویبنامه، در معانی مشروح مربوط به کار میروند:
الف- سامانه تدارکات الکترونیکی دولت: سیستم انجام معاملات دستگاههای اجرایی (مناقصه و مزایده) در بستر وب که در آن کلیه مراحل مناقصه (درخواست خرید تا پرداخت وجه) و مزایده (ثبت تا دریافت وجه) انجام میشود. سامانه یادشده در این تصویبنامه به اختصار (ستاد) نامیده میشود.
ب- تأمین کننده: شخص حقیقی یا حقوقی دارای مجوز قانونی (حسب مورد) که در ستاد، کالا، خدمت یا اموال غیرمنقول خود را جهت فروش به خریداران ارایه میکند.
ج- مزایدهگر: شخصی حقیقی یا حقوقی که پس از ثبت نام در سامانه، اسناد مزایده را دریافت و در آن شرکت کند.
د- اقلام قابل معامله: کلیه اموال منقول و غیرمنقول و خدمات مورد استفاده در دستگاههای اجرایی.
– کلیه دستگاههای اجرایی موضوع بند (ب) ماده (1) قانون برگزاری مناقصات موظفند با اعلام مدیریت ستاد نسبت به ثبت نام در ستاد اقدام و با استفاده از امضای الکترونیکی و با رعایت مقررات مربوط، کلیه مراحل مناقصه یا مزایده را از طریق ستاد انجام دهند.
– دستگاههای مشمول این آییننامه برای انجام معاملات بالای (10) درصد سقف تعیین شده برای معاملات کوچک، ملزم به انجام معامله از طریق ستاد میباشند.
– تأمین کنندگان باید قبل از عضویت در ستاد نسبت به اخذ ایرانکد برای کالاها و خدمات مربوط اقدام نمایند.
– دستگاههای اجرایی موظفند کارکنان مرتبط با فرآیند خرید از قبیل کارپرداز، مقام تشخیص، انباردار، ذیحساب و عامل ذیحساب را پس از اعلام مدیریت ستاد جهت شرکت در دورههای آموزشی معرفی نمایند.
– معاملات محرمانه از شمول این تصویبنامه مستثنی و با رعایت مقررات مربوط انجام میشود.
این تصویبنامه در تاریخ 17/8/1390 به تأیید مقام محترم ریاست جمهوری رسیده است.
معاون اول رئیس جمهور- محمدرضا رحیمی