دستورالعمل بررسی طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای جدید مندرج در لوایح بودجه سالانه

شماره: 754680 مورخ: 7/7/1395

دستورالعمل اجرایی ماده (23) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) مصوب سال 1393

به استناد ماده (23) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(2) مصوب 4/12/1393  و ماده 215 قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، دستورالعمل اجرایی بررسی طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای جدید مندرج در لوایح بودجه سالانه به شرح ذیل، برای اجرا به کلیه دستگاه‌های اجرایی ملی و استانی ابلاغ می‌گردد.

– در این دستورالعمل، عبارات زیر در معانی مشروح ذیل به‌کار می‌روند:

الف- قانون: ماده 23 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(2) مصوب 4/12/1393 و ماده 215 قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مصوب 15/10/1389

ب- دستگاه اجرایی: قوای سه‌گانه جمهوری اسلامی ایران اعم از وزارتخانه، سازمان‌ها و مؤسسات و شرکت‌های دولتی، مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری دولتی، شرکت‌های بیمه دولتی، مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی (در مواردی که آن بنیادها و نهاد‌ها از بودجه کل کشور استفاده می‌نمایند)، مؤسسات عمومی، بنیادها و نهادهای انقلاب اسلامی، شورای نگهبان قانون اساسی و همچنین دستگاه‌ها و واحدهایی که شمول قانون بر آن‌ها مستلزم ذکر یا تصریح نام است، اعم از این که قانون خاص خود را داشته یا از قوانین و مقرارت عام تبعیت نمایند.

این تعریف دستگاه‌های اجرایی اصل ملی، دستگاه‌های اجرایی تابعه ملی و دستگاه‌های اجرایی استانی (حسب مورد) را شامل می‌شود.

ج- سازمان: سازمان برنامه و بودجه کشور.

د- کمیسیون ماده (23) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2): مرجع بررسی و تصویب طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای در سطح ملی.

هـ- دبیرخانه ملی: دبیرخانه کمیسیون ماده (23) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) ماده (215) قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران) مستقر در سازمان.

و- کارگروه استانی ماده (23) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2): مرجع بررسی طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای در سطح استان.

ز- دبیرخانه استانی: دبیرخانه کارگروه استانی ماده (23) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(2) و ماده (215) قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران) مستقر در سازمان برنامه و بودجه هر استان.

ح- طرح پیشنهادی: منظور شرح مجموعه عملیات و خدمات مشخصی است که به استناد بند «الف» ماده (23) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(2) و براساس مطالعات توجیهی فنی، اقتصادی، مالی، ‌اجتماعی، فرهنگی، زیست‌محیطی و پدافند غیرعامل توسط مشاور تهیه و به تأیید دستگاه اجرایی می‌رسد که دارای هدف، حجم عملیات، اعتبارات، سال شروع، سال خاتمه و محل اجرای مشخص می‌باشد.

طرح پیشنهادی اعم از طرح‌های جدید پیشنهادی ملی، استانی و ملی استانی ویژه یا افزایش تعداد پروژه‌ها و افزایش حجم عملیات در طرح‌های موجود می‌باشد.

ط- طرح ملی: طرحی است که تمام یا بخشی از اعتبارات آن صرفاً از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای دستگاه‌های اجرایی ملی تأمین می‌شود.

ی- طرح استانی: طرحی است که تمام یا بخشی از اعتبارات آن از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی تأمین می‌شود.

ک- طرح ملی استانی ویژه: طرحی است که اعتبارات آن از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای دستگاه‌های اجرایی ملی تأمین شده ولی به دلیل حوزه عملکرد آن در یک استان و با استفاده از سازوکار تفویض اختیار توسط استان مبادله موافقت‌نامه و اجرا می‌گردد.

ل- پروژه: هر طرح می‌تواند از یک یا چند پروژه تشکیل گردد که در راستای هدف اصلی طرح به صورت وابسته یا مستقل اجرا می‌شود.

م- سامانه: منظور سامانه ماده (23) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) و ماده (215) قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، مستقر در سازمان می‌باشد.

– پیشنهاد طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ملی، استانی و ملی استانی ویژه (اعم از طرح‌های جدید، افزایش تعداد پروژه‌ها و افزایش حجم عملیات) صرفاً در چارچوب اسناد بالادستی از جمله: قانون اساسی، سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران، قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل44 قانون اساسی، قانون پنجساله برنامه توسعه جمهوری اسلامی ایران و مواد (22) و (23) قانون برنامه و بودجه که دارای مطالعات توجیهی فنی (حجم کار، زمان‌بندی اجرا و برآورد هزینه)، اقتصادی، مالی، اجتماعی، فرهنگی، زیست‌محیطی و پدافند غیرعامل می‌باشند، امکان‌پذیر می‌باشد.

– مطالعات توجیهی طرح‌های پیشنهادی شامل سه سطح (فاز) زیر می‌باشند:

الف- سطح اول (فاز صفر): مطالعات پیدایش طرح شامل مطالعات ضرورت اجرا و مکان‌یابی اولیه طرح (امکان‌سنجی اولیه).

ب- سطح دوم (فاز یک): مطالعات طراحی مفهومی و پایه طرح از جمله تهیه مطالعات توجیهی اقتصادی، مالی، اجتماعی، فرهنگی، زیست‌محیطی و پدافند غیرعامل (امکان‌سنجی نهایی).

ج- سطح سوم (فاز دو): مطالعات محاسبات مهندسی و فنی، تعیین دقیق محل اجرا، تعیین احجام کار و زمان‌بندی اجرای آن‌ها به تفکیک سال‌های اجرای طرح، براساس مطالعات سطح دوم، برآورد هزینه اجرای کار در طول سال‌های برنامه به قیمت ثابت سال پیشنهاد طرح و مطالعات هزینه- فایده نهایی طرح.

تبصره 1- برای طرح‌هایی که دارای حدود و معیارهای مشخص و متعارف و یا نقشه‌های همسان هستند، انجام مطالعات سطح‌های دوم و سوم صرفاً محدود به ارایه مطالعات توجیهی اقتصادی، مالی، اجتماعی، زیست‌محیطی، پدافند غیرعامل، مطالعات مکان‌یابی، تعیین احجام کار، برنامه زمان‌بندی و برآورد هزینه اجرای کار است.

تبصره 2- طرح‌هایی با عناوین «مطالعات توجیهی سطوح یک و دو (فاز صفر و یک)»، «تعمیر و تأمین تجهیزات و ماشین‌آلات»، «مقاوم‌سازی و بازسازی خسارت‌های ناشی از حوادث غیرمترقبه»، «بازسازی و تعمیرات اساسی در دوران بهره‌برداری» و «طرح‌های تدوین طرح جامع» نیاز به اخذ مجوز ماده (23) ندارند.

تبصره 3- پیشنهاد طرح‌هایی با ماهیت مطالعه و اجرا به صورت همزمان ممنوع است.

تبصره 4- مطالعه سطح سوم (فاز دو) طرح‌های پیشنهادی، پس از تصویب طرح توسط کمیسیون موضوع این دستورالعمل، قابل انجام و ارایه خواهد بود.

– تأمین اعتبار طرح‌های پیشنهادی جدید دستگاه‌های اجرایی منوط به تعهد دستگاه نسبت به تأمین اعتبار کامل طرح‌های مزبور، در طی دوره اجرای آن‌ها و براساس بودجه سالانه مصوب دستگاه، قابل پادار شدن در نظام بودجه است. اعتبار سال اول اجرای هر طرح جدید نباید از نسبت کل اعتبار مورد نیاز به مدت زمان اجرای طرح (برحسب سال) کمتر باشد.

– اعتبار مورد نیاز طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای جدید برای سال‌های برنامه و سال‌های پس از آن توسط دستگاه‌ اجرایی و از محل منابع عمومی، سایر منابع و براساس آخرین فهارس بهاء و با در نظر گرفتن شاخص تعدیل محاسبه و در کاربرگ‌های موضوع این دستورالعمل درج می‌گردد.

– مشخصات اصلی طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای شامل هدف طرح، سال شروع، سال خاتمه، محل اجرا، اعتبارات حجم عملیات و مشخصات فنی (حسب مورد) در بودجه سنواتی و موافقت‌نامه‌ها منطبق با مصوبات کمیسیون موضوع این دستورالعمل درج می‌گردد.

– اصلاح مشخصات اصلی طرح شامل موارد مذکور در ماده (6) این دستورالعمل، افزایش اعتبارات طرح به میزان بیش از (15%) علاوه بر تغییرات فهارس بهاء و افزودن پروژه جدید، به منزله طرح جدید تلقی گردیده و با رعایت شرایط و مراحل طرح‌های جدید اقدام می‌گردد.

– کلیه دستگاه‌های اجرایی ملی و استانی متقاضی استفاده از بودجه عمومی دولت موظفند مطالعات توجیهی سطوح موضوع ماده (3) این دستورالعمل و کاربرگ‌های پیوست را که توسط مشاور ذی‌صلاح تهیه شده است، به همراه فهرست وارسی گزارش‌ها و مجوزهای قانونی (پس از ثبت در سامانه)، حداکثر تا پایان شهریور ماه هر سال به دبیرخانه ملی/استانی ارسال نمایند.

تبصره- از تاریخ نهایی شدن مطالعات طرح توسط مشاور نبایستی بیش از دو سال سپری شده و همچنین اعتبارات طرح مطابق ماده 5 این دستورالعمل بایستی به روز شده باشد.

– کلیه دستگاه‌های اجرایی مذکور موظف‌ هستند همزمان با ارسال مدارک مورد اشاره در ماده (8) این دستورالعمل از طریق سامانه، یک نسخه از اصل مدارک مذکور به همراه 7 نسخه لوح فشرده فایل‌های مربوط به طرح‌های پیشنهادی خود را که از طریق سامانه ارسال داشته‌اند با امضاء بالا‌ترین مقام دستگاه اجرایی اصلی/استانی به دبیرخانه ملی/استانی تحویل دهند.

تبصره 1- دستگاه اجرایی پس از تحویل مدارک، براساس شماره پیگیری پرونده که توسط سامانه در اختیار رابط دستگاه قرار می‌گیرد، در جریان روند و مراحل انجام کار قرار خواهد گرفت.

تبصره 2– اطلاعات مربوط به روش ارزیابی و محاسبه شاخص‌های مالی و اقتصادی مندرج در کاربرگ‌ها بایستی توسط مشاور طرح و در قالب فرمت EXCEL ارسال شود.

تبصره 3- در صورتی که به هر دلیل از سوی دبیرخانه، سامانه در دسترس نباشد یا امکان بارگذاری مستندات میسر نگردد، دبیرخانه می‌تواند با تشخیص رییس کمیسیون به استناد مستندات فیزیکی ارسالی از سوی دستگاه اقدام مقتضی را بعمل آورد.

– مسؤولیت صحت اطلاعات و مطالعات توجیهی به عهده بالا‌ترین مقام دستگاه اجرایی اصلی/استانی است و این امر نافی مسؤولیت حرفه‌ای و قراردادی مشاور ذی‌ربط در ارایه اطلاعات دقیق و پاسخگویی اطلاعات مندرج در کاربرگ‌های پیوست نخواهد بود.

– دستگاه‌های اجرایی موظفند:

الف) پیشنهاد طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ملی و ملی استانی ویژه که از محل منابع عمومی تأمین اعتبار می‌شوند، پس از تأیید کمیته فنی دستگاه اجرایی متبوع (یا واحد مشابه با وظایف کمیته فنی در دستگاه اجرایی) به همراه مدارک یاد شده مواد (8) و (9) این دستورالعمل و درخواست بالا‌ترین مقام دستگاه اجرایی اصلی به دبیرخانه ملی ارسال می‌گردد.

ب) مجوز ماده (23) طرح‌های کمتر از سی میلیارد (30.000.000.000) ریال، با اعلام نظر امور بخشی مرتبط سازمان و پس از تصویب رییس کمیسیون توسط دبیرخانه ملی به دستگاه اجرایی ابلاغ خواهد شد.

مجوز ماده (23) طرح‌های بیشتر از سی میلیارد (30.000.000.000) ریال، پس از بررسی در کمیسیون توسط دبیرخانه ملی به دستگاه اجرایی ابلاغ خواهد شد.

– مرجع بررسی موضوعات مربوط به این دستورالعمل در سطح ملی، کمیسیونی با ترکیب اعضای زیر می‌باشد:

– معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان (رییس کمیسیون)

– معاون بخشی یا رییس امور بخشی مرتبط (عضو)

– معاون توسعه منابع انسانی و هماهنگی استان‌ها (عضو)

– رییس امور اقتصاد مقاومتی و شورای اقتصاد (دبیر و عضو)

– رییس مرکز ملی نظارت راهبردی (عضو)

– رییس امور نظام فنی اجرایی (فنی)

– رییس امور برنامه‌ریزی، آمایش سرزمین و محیط‌زیست (عضو)

– رییس امور تلفیق بودجه (عضو)

تبصره 1- در صورت ضرورت، به پیشنهاد اعضا یا دبیر با تأیید رییس کمیسیون، دبیرخانه ملی از نماینده تام‌الاختیار و مطلع دستگاه اجرایی و مشاور ذی‌ربط و افراد صاحب‌نظر در موضوع برای شرکت در جلسات کمیسیون (بدون حق رأی) دعوت به عمل خواهد آورد.

تبصره 2- جلسات کمیسیون با پیشنهاد دبیر و تأیید رییس کمیسیون تشکل خواهد شد.

تبصره 3- برای طرح‌هایی که در جلسات کمیسیون به تصویب می‌رسند در همان جلسه، صورت‌جلسه تهیه و به امضا اعضا می‌رسد.

– اعضای کمیسیون ملزم به انجام وظایف به شرح ذیل می‌باشند:

الف- امور بخش مرتبط، امور نظام فنی و اجرایی و مرکز ملی نظارت راهبردی بعد از دریافت یک نسخه از مستندات، موظفند نظر مکتوب خود را، در خصوص مفاد مندرج در کاربرگ‌های ارسالی و بررسی مطالعات توجیهی فنی، اقتصادی، مالی، اجتماعی، فرهنگی، زیست‌محیطی و پدافند غیرعامل طرح به دبیرخانه اعلام نمایند.

ب- امور تلفیق موظف است:

  1. در آغاز فرایند بررسی ماده (23) سالانه، گزارش عملکرد طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای خاتمه یافته و در حال اجرای فصل مربوطه شامل: عناوین طرح‌ها، زمان شروع بهره‌برداری، اعتبارات مورد نیاز و میزان کمی تحقق هدف هر یک از طرح‌ها و روش‌های تأمین منابع مالی اعم از صندوق توسعه ملی، فاینانس، منابع عمومی، اوراق مشارکت، واگذاری سهام و سایر روش‌ها را تهیه و ارایه نمایند.
  2. گزارش مکتوبی در خصوص تأمین منابع مالی/بودجه طرح‌های پیشنهادی مندرج در کاربرگ‌ها، ارایه دهد.

ج- امور برنامه‌ریزی، آمایش سرزمین و محیط‌زیست موظف است طرح‌های پیشنهادی را با در نظر گرفتن مباحث برنامه پنجساله توسعه کشور و ضوابط ملی آمایش سرزمین، مورد بررسی قرارداده و نظرات خود را، کتباً به دبیرخانه اعلام نماید.

– دبیرخانه ملی موظف است:

الف) پس از وصول، کنترل و بررسی مدارک دریافتی و تأیید صحت آن‌ها و تکمیل مستندات مربوط از جمله نظر تخصصی واحدهای مرتبط سازمان، طرح‌ها و پروژه‌ها را به ترتیب اولویت دریافت یا اهمیت، در دستور کار کمیسیون قرار دهد.

ب) مصوبات کمیسیون را به دستگاه اجرایی ابلاغ نماید.

ج) عناوین طرح‌ها و پروژه‌های مصوب را از طریق پایگاه وب سایت (www.mporg.ir) در دسترس عموم کارشناسان و پژوهشگران قرار دهد.

– دستگاه‌های اجرایی ملی موظف هستند طرح‌های پیشنهاد خود را برای درج طرح‌های پیشنهادی در لایحه بودجه صرفاً از بین طرح‌های دارای مجوز ماده (23) و در چارچوب سقف اعتباری که از طرف سازمان به دستگاه اجرایی اعلام می‌شود انتخاب و پیشنهاد نمایند. مدت اعتبار مجوز صادره از سوی کمیسیون ماده (23) دو سال از تاریخ صدور می‌باشد. دستگاه اجرایی در چارچوب سقف اعتبارات مربوط طی دو سال مالی و بودجه‌ای مزبور می‌تواند برای درج در لایحه بودجه سنواتی اقدام نماید.

– دستگاه‌های اجرایی استانی موظف هستند مدارک مربوط به طرح‌ها و پروژه‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی که از محل منابع عمومی تأمین اعتبار می‌شوند را به دبیرخانه استانی ارسال نمایند.

الف- مجوز طرح‌ها و پروژه‌های کمتر از بیست میلیارد (20.000.000.000) ریال، در صورت تأیید رییس کارگروه استانی (سازمان برنامه و بودجه استان)، توسط دبیرخانه استانی به دستگاه اجرایی ابلاغ خواهد شد تا با رعایت سایر قوانین و مقررات اقدام گردد.

ب- برای مجوز طرح‌ها و پروژه‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی با اعتبار بیشتر از بیست میلیارد (20.000.000.000) ریال، ابتدا موضوع در کارگروه استان مطرح و بررسی شده و نتیجه به «شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان» ارجاع می‌گردد تا پس از تصویب، توسط دبیرخانه استانی ابلاغ گردد.

– ترکیب اعضا کارگروه استانی به شرح زیر تعیین می‌گردد:

* رییس سازمان برنامه‌ و بودجه استان (رییس کارگروه)

* معاون توسعه و برنامه‌ریزی سازمان برنامه‌ بودجه استان (دبیر کارگروه)

* معاون عمرانی استاندار یا مدیرکل دفتر فنی استانداری به عنوان جانشین وی (عضو)

* فرماندار شهرستان ذی‌ربط (عضو)

* معاون فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه استان (عضو)

* رییس دستگاه اجرایی یا نماینده تام‌الاختیار وی (مدعو، حسب ضرورت)

* مشاور طرح (مدعو، حسب ضرورت)

-دبیرخانه کارگروه استانی موظف است گزارش مصوبات را به دبیرخانه ملی ارسال نماید.

– دستگاه اجرایی موظف است قیل از ارسال مستندات مربوط به طرح/پروژه پیشنهادی، ضمن اجرای کامل مفاد تبصره (10) بند (ج) ماده (2) دستورالعمل موضوع ماده (27) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقرارت مالی دولت(2) مصوب سال 1393 جمهوری اسلامی ایران ، نسبت به ارسال گزارش مرتبط با مفاد تبصره مذکور (به‌عنوان یکی از مدارک الزامی پیوست تقاضای طرح/پروژه جدید) به دبیرخانه ملی/استانی اقدام نماید.

– طرح‌های دفاعی و امنیتی مشمول این دستورالعمل نمی‌باشند.

– این دستورالعمل در 21 ماده و 5 کاربرگ (13 صفحه)، مورد تصویب و ابلاغ قرار گرفته است.

کاربرگ شماره 1- کنترل اسناد و مدارک

مشخصات طرح/پروژه:
عنوان طرح:
عنوان دستگاه اجرایی: کد طبقه‌بندی دستگاه:
ردیف تاریخ تحویل عنوان مدرک وضعیت/توضیحات
1 درخواست بالا‌ترین مقام دستگاه اجرایی
2 مطالعات توجیهی طرح که به تأیید بالا‌ترین مقام اجرایی دستگاه اجرایی رسیده باشد (1 نسخه)
3 CD مطالعات طرح (7 نسخه)
4 ثبت در سامانه
5 کاربرگ 2
6 کاربرگ 3
7 کاربرگ 4
8 کاربرگ 5
9 مدارک تبصره (10) بند (ج) ماده (2) دستورالعمل موضوع ماده (27) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) مصوب سال 1393 جمهوری اسلامی ایران
10 فهرست وارسی
11 رعایت ملاحظات زیست‌محیطی
12 رعایت ملاحظات پدافند غیرعامل
13 مصوبات مراجع قانونی
14 مجوزهای دستگاه‌های مسؤول
15 نظر امور بخشی
16 نظر امور نظام فنی و اجرایی
17 نظر امور برنامه‌ریزی، آمایش سرزمین و محیط‌زیست
18 نظر امور تلفیق بودجه
19 نظر مرکز ملی نظارت راهبردی
20 نظر کارگروه تخصصی (دبیرخانه) □تأیید □عدم تأیید □مشروط
رابط دستگاه اجرایی: کارشناس دبیرخانه:
نام: نام خانوادگی: نام:
کد ملی: نام خانوادگی:
تلفن همراه: شماره تلفن داخلی:
تلفن ثابت: شماره نمابر: تلفن ثابت شماره نمابر:
سمت: سمت:
پست الکترونیک: پست الکترونیک:
نسخه اصلی کلیه مدارک مذکور در دبیرخانه موجود می‌باشد تاریخ کنترل:
کارشناس دبیرخانه مسؤول دبیرخانه دبیر کمیسیون
نام و نام خانوادگی: نام و نام خانوادگی: نام و نام خانوادگی:
امضاء: امضاء: امضاء:

 

 

 

کاربرگ شماره 2- گزارش اطلاعات کلی طرح جدید براساس مطالعات مشاور و تأیید بالا‌ترین مقام دستگاه اجرایی

مشخصات کلی طرح
عنوان طرح: کد طرح:
مشاور مطالعات طرح: کد مشاور مطالعات:
تاریخ نهایی شدن مطالعات: تاریخ تحول مطالعات: استان محل اجرا: شهرستان محل اجرا:
امور طرح: فصل طرح:
نوع طرح
امور حاکمیتی:  امور زیربنایی:   انتفاعی      غیرانتفاعی فروش محصول:     غیرانتفاعی محصول رایگان:

 

شمولیت اصل44: گروه1       گروه2       گروه 3        استثناء قانون سیاست‌های اصل44
مدارک تبصره (10) بند (ج) ماده (2) دستورالعمل موضوع ماده (27) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) مصوب سال 1393 جمهوری اسلامی ایران
توضیحات طرح:
گردش نقدی مالی طرح (برای طرح‌های انتفاعی و طرح‌های غیرانتفاعی با فروش محصول):
گردش نقدی اقتصادی در طول عمر طرح: نرخ بازگشت داخلی سرمایه (ROR): ارزش خالص کنونی مالی طرح: نرخ بازده مالی طرح:
اشتغال مستقیم: اشتغال غیرمستقیم: ارزش خالص کنونی اقتصادی طرح: نرخ بازده اقتصادی طرح:
شروع و خاتمه طرح:
شروع اجرا خاتمه اجرا: شروع بهره‌برداری:
مدت اجرا: مدت بهره‌برداری (عمر):
هدف و میزان سرمایه‌گذاری (مبالغ به میلیون ریال):
عنوان واحد سال‌های قبل سال اول سال دوم سال سوم سال چهارم سال پنجم سال‌های بعد کل
هدف
منابع عمومی
سایر منابع
جمع منابع
منابع طرح (مبالغ به میلیون ریال)……..
مبلغ و سهم اعتبارات ریالی: مبلغ و سهم اعتبارات ارزی/نوع ارز: سهم تسهیلات:  سهم اعتبارات اوراق مشارکت:
توضیحات (ضرورت‌ها):
ضرورت اجرای طرح: توجیه فنی: دارد □ ندارد□
وضعیت مالکیت محل اجرای طرح: توجیه اقتصادی: دارد □ ندارد □
دلایل و ضرورت‌های انتخاب محل اجرای طرح (مکان‌یابی): توجیه مالی: دارد □  ندارد □
توجیه زیست‌محیطی: دارد □ ندارد □
ملاحظات و ضرورت‌های اجتماعی اجرای طرح: توجیه فرهنگی: دارد □  ندارد □
توجیه پدافند غیرعامل: دارد □ ندارد □
ملاحظات و ضرورت‌های فرهنگی اجرای طرح: توجیه اجتماعی: دارد □ ندارد □
بدینوسیله مطابقت کامل مندرجات کاربرگ 2 با مطالعات توجیهی طرح تأیید می‌گردد.
بالا‌ترین مقام دستگاه اجرایی: مشاور طرح: بالا‌ترین مقام دستگاه بهره‌بردار:
نام و نام خانوادگی: نام و نام خانوادگی: نام و نام خانوادگی
تاریخ و امضاء: تاریخ و امضاء: تاریخ و امضاء:

کاربرگ شماره 3- پیشنهاد افزایش حجم عملیات پروژه که باعث افزایش هدف طرح شود

مشخصات طرح/پروژه:
عنوان طرح کد طرح
عنوان دستگاه اجرایی: کد طبقه‌بندی دستگاه اجرایی:
عنوان دستگاه بهره‌بردار: کد طبقه‌بندی دستگاه بهره‌بردار:
شروع اجرا: خاتمه اجرا: مشاور مطالعات: مشاور طراحی تفصیلی: تعداد پروژه:
نام مرجع انجام‌دهنده مطالعات توجیهی: نام مرجع انجام دهنده طراحی تفصیلی:
شمولیت اصل44 گروه یک □  گروه دو □  گروه سه □  استثناء قانون سیاست‌های اصل44:
مدارک تبصره (10) بند (ج) ماده (2) دستورالعمل موضوع ماده (27) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم برخی از مقررات مالی دولت (2) مصوب سال 1393 جمهوری اسلامی ایران
محل تأمین منابع طرح: منابع عمومی: منابع داخلی: اوراق مشارکت: سهم ارزی: سایر با ذکر نام:
تاریخ نهایی شدن مطالعات توجیهی: تاریخ نهایی شدن طراحی تفصیلی:
اعتبار کل طرح: (میلیون ریال)
محل تأمین منابع پروژه: منابع عمومی: منابع داخلی: اوراق مشارکت: سایر با ذکر نام:
اطلاعات پروژه جدید:
عنوان پروژه: کد پروژه:
هدف کمی طرح: پیشرفت فیزیکی پروژه در زمان ارایه پیشنهاد: درصد
مقدار هدف پروژه براساس آخرین موافقت‌نامه: مقدار هدف پروژه پس از اعمال تغییرات:
اعتبار کل طرح براساس آخرین موافقت‌نامه: اعتبار کل طرح پس از اعمال تغییرات:
اعتبار کل پروژه براساس آخرین موافقت‌نامه: اعتبار کل پروژه پس از اعمال تغییرات:
سال خاتمه طرح براساس آخرین موافقت‌نامه: سال خاتمه طرح پس از اعمال تغییرات:
سال خاتمه پروژه براساس آخرین موافقت‌نامه: سال خاتمه طرح پس از اعمال تغییرات:
هدف و میزان سرمایه‌گذاری (مبالغ به میلیون ریال):

 

واحد سال‌های قبل سال اول سال دوم سال سوم سال چهارم سال پنجم سال‌های بعد کل
هدف
منابع عمومی
سایر منابع
منابع طرح (مبالغ به میلیون ریال)…..
مبلغ و سهم اعتبارات ریالی: مبلغ و سهم اعتبارات ارزی/نوع ارز سهم تسهیلات: سهم اعتبارات اوراق مشارکت:
گردش نقدی مالی طرح (برای طرح‌های انتفاعی و طرح‌های غیرانتفاعی با فروش محصول):
گردش نقدی اقتصادی در طول عمر: نوع بازگشت داخلی سرمایه (ROR): ارزش خالص کنونی مالی طرح: نرخ بازده مالی طرح:
اشتغال مستقیم: اشتغال غیرمستقیم: ارزش خالص کنونی اقتصادی طرح: نرخ بازده اقتصادی طرح:
توضیحات (ضرورت‌ها):

 

ضرورت اجرای طرح: توجیه فنی:                دارد □ ندارد □
وضعیت مالکیت محل اجرای طرح: توجیه اقتصادی:          دارد □  ندارد □
دلایل و ضرورت‌های انتخاب محل اجرای طرح (مکان‌یابی): توجیه مالی:                دارد □  ندارد □
توجیه زیست‌محیطی:    دارد □   ندارد□
ملاحظات و ضرورت‌های اجتماعی اجرای طرح: توجیه فرهنگی:           دارد □   ندارد□
توجیه پدافند غیرعامل:  دارد □   ندارد□
ملاحظات و ضرورت‌های فرهنگی اجرای طرح: توجیه اجتماعی:         دارد □   ندارد□
بدینوسیله مطابقت کامل مندرجات کاربرگ 1/3 با مطالعات توجیهی طرح تأیید می‌گردد.
بالا‌ترین مقام دستگاه اجرایی: مشاور طرح بالا‌ترین مقام دستگاه بهره‌بردار:
نام و نام خانوادگی: نام و نام خانوادگی: نام و نام خانوادگی:
تاریخ و امضاء: تاریخ و امضاء: تاریخ و امضاء:

کاربرگ شماره 4- پیشنهاد افزایش پروژه جدید به طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای

مشخصات طرح/پروژه:
عنوان طرح: کد طرح:
عنوان دستگاه اجرایی: کد طبقه‌بندی دستگاه اجرایی:
عنوان دستگاه بهره‌بردار: کد طبقه‌بندی دستگاه بهره‌بردار:
شروع اجرا: خاتمه اجرا: مشاور مطالعات: مشاور طراحی تفصیلی: تعداد پروژه:
نام مرجع انجام‌دهنده مطالعات توجیهی: نام مرجع انجام‌دهنده طراحی تفصیلی:
شمولیت اصل44: گروه یک □ گروه دو □ گروه سه □ استثناء قانون سیاست‌های اصل44:
مدارک تبصره (10) بند(ج)ماده (2) دستورالعمل موضوع ماده (27)قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(2)مصوب سال 1393 جمهوری اسلامی ایران
محل تأمین منابع طرح: منابع عمومی: منابع داخلی: اوراق مشارکت: سهم ارزی: سایر با ذکر نام:
تاریخ نهایی شدن مطالعات توجیهی: تاریخ نهایی شدن طراحی تفصیلی:
اعتبار کل طرح: (میلیون ریال)
محل تأمین منابع پروژه: منابع عمومی: منابع داخلی: اوراق مشارکت: سایر با ذکر نام:
اطلاعات پروژه جدید:
عنوان پروژه جدید: اعتبار پروژه جدید:
سال شروع پروژه جدید: سال خاتمه پروژه جدید:
هدف کمی طرح: واحد:  مقدار/میزان:
مقدار هدف طرح براساس آخرین موافقت‌نامه: مقدار هدف طرح پس از درج پروژه جدید:
اعتبار کل طرح براساس آخرین موافقت‌نامه: اعتبار کل طرح پس از درج پروژه جدید:
سال خاتمه طرح براساس آخرین موافقت‌نامه: سال خاتمه طرح پس از درج پروژه جدید:
هدف و میزان سرمایه‌گذاری (مبالغ به میلیون ریال):
واحد سال‌های قبل سال اول سال دوم سال سوم سال چهارم سال پنجم سال‌های بعد کل
هدف
منابع عمومی
سایر منابع
منابع طرح (مبالغ به میلیون ریال)…
مبلغ و سهم اعتبار ریالی: مبلغ و سهم اعتبارات ارزی/نوع ارز: سهم تسهیلات: سهم اعتبارات اوراق مشارکت
گردش نقدی مالی طرح (برای طرح‌های انتفاعی و طرح‌های غیرانتفاعی با فروش محصول):
گردش نقدی اقتصادی در طول عمر طرح: نرخ بازگشت داخلی سرمایه (ROR): ارزش خالص کنونی مالی طرح: نرخ بازده مالی طرح:
اشتغال مستقیم: اشتغال غیرمستقیم: ارزش خالص کنونی اقتصادی طرح: نرخ بازده اقتصادی طرح:
توضیحات (ضرورت‌ها):
ضرورت اجرای طرح: توجیه فنی:       دارد □   ندارد □
وضعیت مالکیت محل اجرای طرح: توجیه اقتصادی:  دارد □   ندارد □
دلایل و ضرورت‌های انتخاب محل اجرای طرح (مکان‌یابی): توجیه مالی:    دارد □   ندارد □
توجیه زیست‌محیطی:  دارد □   ندارد □
ملاحظات و ضرورت‌های اجتماعی اجرای طرح توجیه فرهنگی:  دارد □   ندارد □

 

بدین وسیله مطابقت کامل مندرجات کاربرگ 4 با مطالعات توجیهی طرح تأیید می‌گردد.
بالا‌ترین مقام دستگاه اجرایی: مشاور طرح: بالا‌ترین مقام دستگاه بهره‌بردار:
نام و نام خانوادگی: نام و نام خانوادگی: نام و نام خانوادگی:
تاریخ و امضاء: تاریخ و امضاء: تاریخ و امضاء:

 

 

 

کاربرگ شماره 5- تعهدنامه

اینجانب   وزیر/بالا‌ترین مقام دستگاه اجرایی   براساس مفاد کاربرگ شماره2، 3و4مراتب زیر را گواهی و تضمین می‌نمایم:
مشخصات طرح/پروژه:
عنوان:
عنوان دستگاه اجرایی: کد طبقه‌بندی دستگاه:
استان محل اجرا:
هدف: مقدار/میزان هدف: واحد:
شروع اجرا خاتمه اجرا: شروع بهره‌برداری:
مدت اجرا:  

اعتبار کل طرح:

عمومی:

سایر:

جمع:

 

اعتبار سال اول:

عمومی:

سایر:

جمع:

الزامات اجرای طرح:
به هیچ وجه مشخصات طرح تغییر نخواهد یافت و در صورت ضرورت قبلاً با طی مراحل قانونی اقدام لازم به عمل خواهد آمد.

به هیچ وجه با قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل44 قانون اساسی مغایرت نداشته و هماهنگ و همراه با قانون مذکور می‌باشد.

اجرای طرح/پروژه به هیچ وجه با سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی مغایر نداشته و هماهنگ و همراه با سیاست‌های مذکور می‌باشد.

ضمن ارتقای کیفیت اجرا به هیچ وجه عملکرد اعتبارات طرح از اعتبارات برآوردی در طول اجرا بیش از 15% افزایش نخواهد داشت.

کلیه منابع مورد نیاز طرح و اعتبار سال اول آن، در چارچوب سقف اعتبارات دستگاه تأمین خواهد شد.

مصوبات کمیسیون در مورد اولویت‌های اجرای طرح و مشخصات دیگر براساس ارزیابی بعمل آمده از طرح توسط کمیسیون مورد توجه قرار خواهد گرفت.

تعادل منطقه‌ای و استانی در اجرای طرح‌های مصوب کمیسیون رعایت خواهد شد.

طرح با آمایش ملی و منطقه‌ای انطباق دارد.

اجرای طرح براساس سیاست‌ها و طرح سطح‌بندی خدمات در افق 1404 می‌باشد.

اجرای طرح در انطباق با اهداف جامع توسعه بخش بوده و متناسب با الزامات و قابلیت‌های استان‌ها و کشور می‌باشد.

وضعیت طرح‌های در دست اجرا با اضافه شدن این طرح به طرح‌های دستگاه اجرایی، از حیث تأمین منابع و تحقق به موقع اهداف و زمان بهره‌برداری این طرح به سایر طرح‌های در دست اجرا خللی و وقفه‌ای ایجاد نخواهد شد.
بدین وسیله مندرجات کاربرگ 5 را تأیید و اجرای آن را ضمانت می‌نمایم.
امضاء بالا‌ترین مقام دستگاه اجرایی:

نام و نام خانوادگی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *