• ماده 11

– در صدور اطلاعیه عمومی موارد زیر باید مورد توجه قرار گیرد:

الف– مخاطب اطلاعیه عمومی کشور یا کشورهای صادرکننده کالای موضوع تحقیق و هر شخص دیگری که توسط کارگروه تحقیق به عنوان ذی نفع شناخته شود، خواهد بود. این اطلاعیه در بر گیرنده اطلاعات کافی شامل: 1- نام کشور یا کشورهای صادرکننده و کالای مورد نظر؛ 2- تاریخ آغاز تحقیق؛ 3- مبنای ادعای قیمت‌شکنی یا یارانه قید شده در درخواست؛ 4- خلاصه عواملی که ادعای وقوع لطمه بر آن‌ها مبتنی است؛ 5- نشانی که طرف‌های ذی نفع باید نظرات خود را به آن ارسال نمایند؛ 6- مهلت‌های تعیین شده جهت ابراز نظرات طرف‌های ذی نفع می‌باشد.

ب– موارد مربوط به تشخیص مقدماتی یا نهایی (اعم از نتیجه مثبت یا منفی آن)، لغو عوارض ضد قیمت‌شکنی یا جبرانی قطعی و یا تصمیمات مربوط به قبول یا فسخ تعهد قیمتی مطابق ماده (7)، صدور اطلاعیه عمومی الزامی خواهد بود. در هر یک از این اطلاعیه‌ها، توضیحات کافی در مورد یافته‌ها و نتایج به دست آمده مربوط به امور موضوعی و حقوقی که در جریان تحقیقات تعیین کننده بوده‌اند، ارایه خواهد شد.

 

تبصره 1– در رابطه با اجرای اقدامات موقتی، اطلاعیه عمومی باید شامل توضیحات کافی و مشروح در رابطه با تشخیص مقدماتی وقوع قیمت‌شکنی یا یارانه و لطمه ناشی از آن باشد و با لحاظ الزامات مربوط به حفظ اطلاعات محرمانه، به امور موضوعی و حقوقی و استدلالات طرفین، اشاره نماید. این اطلاعیه موارد ذیل را شامل می‌شود:

 

  1. اسامی عرضه کنندگان و یا در صورت عدم امکان تهیه آن‌ها، اسامی کشورهای صادرکننده کالای مزبور.
  2. توضیح راجع به کالای مورد تحقیق در حدی که برای امور مربوط به گمرک کافی باشد.
  3. حاشیه‌های قیمت‌شکنی یا مبلغ یارانه اثبات شده و مبنای احراز هر یک مطابق این تصویب‌نامه.
  4. ملاحظات مربوط به تشخیص لطمه به نحو مقرر در این تصویب‌نامه.
  5. دلایل اصلی که منجر به تشخیص مزبور گردیده است.

 

تبصره 2- در صورت تشخیص مثبت که به وضع عوارض قطعی یا قبول تعهد قیمتی منجر گردد، اطلاعیه عمومی مربوط به خاتمه یا تعلیق تحقیق، باید در بر گیرنده تمام اطلاعات مربوط به امور موضوعی و حقوقی و دلایلی که به اعمال عوارض قطعی یا قبول تعهد قیمتی منجر شده است، باشد. در مورد الزام به حفظ اطلاعات محرمانه نیز توجه مقتضی مبذول خواهد شد.

تبصره 3- اطلاعیه عمومی مبنی بر خاتمه یا تعلیق تحقیقات به دنبال قبول تعهدات قیمتی مطابق ماده (7)، در بخش غیرمحرمانه این تعهدات درج خواهد شد.

[ucaddon_uc_white_icon_button text=”متن کامل آیین‌نامه اقدامات ضد قیمت‌شکنی (دامپینگ)” icon=”fa fa-book” link=”https://oqod.ir/regulations/%d8%a2%db%8c%db%8c%d9%86%e2%80%8c%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%a7%d9%82%d8%af%d8%a7%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d8%b6%d8%af-%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa%e2%80%8c%d8%b4%da%a9%d9%86%db%8c-%d8%af%d8%a7%d9%85%d9%be/” button_color=”#2d76ae” uc_init_settings=”” uc_fonts_data=”JTdCJTdE”]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *