- ماده 5
به منظور رسیدگی به شکایات، معاونت ظرف سه ماه پس از ابلاغ این آییننامه موظف است به شرح زیر اقدام نماید:
- تشکیل دبیرخانه هیأت مرکزی و تعیین دبیر آن و انجام سازوکار لازم برای اجرایی شدن آییننامه.
- تهیه و ابلاغ دستورالعملها، راهنماها و کاربرگهای لازم از جمله چارچوب، مشخصات و اسناد لازم.
- ارائه راهکارهای اجرایی و تبیین قانون، اساسنامه و آییننامههای آنها و پاسخگویی به ابهامات و سؤالات دستگاههای مناقصهگزار.
- اعلام نظر در خصوص شمول یا عدم شمول قانون و اساسنامه بر اشخاص و ماهیت مناقصات از نظر ملی، استانی و یا ملی مستقر در استان.
- تعیین اشخاص دارای صلاحیت و صاحبنظر و حقالزحمههای لازم به منظور اخذ نظر مشورتی و رسیدگی به شکایات.
- فراهم نمودن سازوکار لازم در دستگاههای مناقصهگزار برای اطلاعرسانی و آموزش اساسنامه، قانون و آییننامههای اجرایی مرتبط به منظور یکسانسازی رویهها.